Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1734 ggr
Whippet
2014-12-26 14:26

Dålig fantasi..

Hej!

Åh jag har så dålig fantasi! Ska Städa buren? idag men vet inte hur jag ska inreda den :( Tips på pyssel? :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Shalin
2014-12-26 14:54
#1

Jag har inte haft mina dvärghamstrar så länge, och innan dess var det så länge sen jag hade gnagare. Men även då gjorde jag aldrig några Pyssel :P Fast nu funderar jag på att göra någon hinderbana, eller labyrint av kartong, eller kanske trä, när dom springer ute. Det blir kanske dåligt med plats i buren annars. Men i buren kan man kanske göra Hus av kartonger. Lägga godis som luktar en del i toarullar så hamstern ska försöka få upp den och komma åt godiset. Toarullar, toapapper som bomaterial har väl nästan alla :) Hur man ska inreda kan ju vara lite svårt att veta. Hmm har nog inga bra tips där förutom att försöka variera så gott det går från gång till gång :P


Majaa12
2014-12-26 17:51
#2

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Dvärgvädur
2014-12-26 18:21
#3

Jag har gjort en inspo-bok med massor olika bilder på hamsterburar som jag kan ta inspiration från när jag har idétorka, kanske något du kan prova också? :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Whippet
2014-12-26 18:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Tack #1 #2 och #3 Det hjälpte iallfall lite ;) Har gjort om lite nu :D  Jag tror han gillar det :)

Edit: Det verkar inte gå.. Att fixa bilden, men jag tror den funkar om ni klickar på bilden :) med hamstern på :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
2014-12-26 18:49
#5

#4 Vrf blev bilden på honom så in zoomad?… :(

Få see nu…..

Provar här..igen!

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
2014-12-26 18:53
#6

Yes, det funkade nu i #5 :D

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Shalin
2014-12-26 20:30
#7

#5 Jag förstår inte heller varför dom zoomas in så mycket ibland. Mycket söt bild på honom, och han fick fint i buren :D


Whippet
2014-12-27 12:58
#8

#7 Nä det är lite konstigt, men tack! 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
2014-12-27 13:09
#9

Istället för att skapa ännu en tråd kan jag ta det här, det tillhör ändå ämnet.. ._.

Tror ni att denna buren är bra till en guldhamster, har tittat på den länge nu men är så osäker då det finns så mycket att välja på! Har fått tillåtelse nu att köpa ny Bur till hamstern så vad tycker ni? 😇

I'm out Vilar huvudet i handen

Dvärgvädur
2014-12-27 17:27
#10

Jag tycker att du borde satsa på en större Bur, kanske använda denna som reserv eller när du ska resa med honom då guldar behöver lite mer utrymme 🙂

EDIT: Menade du mini dunan eller länkade du en? Jag svarade till mini dunan som du har nu då jag inte såg någon länk.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

LillyAmanda
2014-12-27 19:11
#11

På andra bilen hänger det något som ser ut som en saltsten (glassen) Om det är en saltsten rekommenderar jag att du tar ut den då det kan skada hamstern. Om du inte blivit tillsagd om att ha den (Av uppfödaren) :) Sorry för lite OT ;)

**//Amanda

Dvärgvädur
2014-12-27 20:52
#12

Som #11 säger är mineralstenar inte bra :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Emel
2014-12-27 21:14
#13

Har man en lite större Bur är det lättare att komma på Inredning då man inte har samma begränsningar.

Något som uppskattats av i princip alla hamstrar jag haft är stenar. Någon lite högre och någon plattare, där har de klättrat upp och spanat på omgivningen och ofta suttit och tvättat pälsen. Nadra saker, grävställen, haft en låda med jord i en gång (med stege), toarullar med papper på.

Rent generellt är det lättast, för mig iaf, om man bestämmer sig för ett tema ex natur eller mer plast.  Kör du på naturtema finns det snygga träsaker i affären och sen har man fantasi(när du skaffat dig lite bättre ;) är naturen fylld med saker man kan ha/bygga till roliga och snygga inredningsprylar.

Inredning till andra arter kan passa till hamster. På fiskdekorationsavdelningen har jag hittat fina och roliga (såklart säkra) saker till hamstrar :)

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Annons:
Whippet
2014-12-28 12:45
#14

Oj vad dum jag är här är länken! http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hamsterburar/av_glas/279185

#11 & #12 Ja jag vet den är slängd, han fick den i julklapp.. 😟

I'm out Vilar huvudet i handen

Dvärgvädur
2014-12-28 12:47
#15

Den ser ok ut, dock kan burar aldrig bli för stora och den är nog inte så stor i skillnad mot en mini duna :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Whippet
2014-12-28 12:49
#16

#15 Vad tycker du att man ska ha för Bur då, tycker det är bra med förslag :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Dvärgvädur
2014-12-28 12:56
#17

Akvarium eller mellan/maxi duna tycker jag är de bästa burarna till guld 🙂

Det ser ut som att buren har olika storlekar på köparnas bilder, ibland ser den större ut och ibland mindre, om den ser ut som de stora tycker jag den verkar helt okej, men det brukar se ut så på zooplus bilder 🤔

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Whippet
2014-12-28 12:58
#18

#17 Ah okej, måtten på buren på zooplus är B 75xD 45xH 37

I'm out Vilar huvudet i handen

Dvärgvädur
2014-12-28 13:05
#19

#18 Då verkar den bra, trodde den var som en mini duna haha 😛

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Whippet
2014-12-28 13:06
#20

#19 Haha Ja men tack för hjälpen, tar nog och beställer den nu :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Mirre395
2014-12-28 14:08
#21

#14 Du kan hitta ett mycket större akvarium för ett mindre pris, men annars så verkar buren bra:)

Whippet
2014-12-28 17:35
#22

#21 Ja haha så passande att du sa det nu tittade runt lite på blocket innan och såg ett akvarium som jag blev kär i :D 93 cm bred! Ska köpa den, (tror jag) 🤔

I'm out Vilar huvudet i handen

Mirre395
2014-12-29 08:21
#23

#22 Oj, det var ju betydligt mycket större:) det blir nog kul för hamstern;)

Whippet
2014-12-29 14:22
#24

#23 Tråkigt nog var den redan såld 😭

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: