Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 2506 ggr
Dvärgvädur
12/22/14, 8:13 AM

Ingen sajtvärd?

Har GiF ingen Sajtvärd? Det verkar som att MikaelaR har raderat sitt konto…

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
Tipsi3
12/22/14, 10:01 AM
#1

Hon kanske gör ett nytt, vi får se, sålänge får vi Medarbetare försöka hjälpa till! :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Hej12345
12/22/14, 10:02 AM
#2

Ja, det stämmer. Jag (Fiona1234) är själv blockerad, av någon jäkla anledning ifrån sajten. Skulle gärna vilja ha en god förklaring till varför jag är det. Jag var ju Medarbetare här på sajten men nu tydligen blockerad. Tack så hemskt mycket.

Fiona1234
12/22/14, 10:11 AM
#3

Jag är tillbaka ;) Tack tindra :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

LillyAmanda
12/22/14, 10:27 AM
#4

Vad konstigt. Hoppas det löser sig. Vi får som sagt hjälpa till så gått det går.

**//Amanda

LillyAmanda
12/22/14, 10:37 AM
#5

#3 Du verkar inte vara medis längre..

**//Amanda

Tipsi3
12/22/14, 10:39 AM
#6

#5 Nej, Mikaela har tagit bort henne från det och raderat sitt eget konto. :/

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Annons:
Fiona1234
12/22/14, 10:39 AM
#7

Jag är blockerad som Medarbetare haha, men ni andra får försöka hålla stämningen på sidan! Det löser sig, Niklas är kontaktad :) Jag vet tyvärr eventuellt anledningen till att hon tog bort sitt konto, men det tar jag inte öppet här.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Majaa12
12/22/14, 11:10 AM
#8

#7 Vet du om hon kommer tillbaka? Edit: Kanske vet varför hon raderade sitt konto..

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Dvärgvädur
12/22/14, 11:18 AM
#9

Sajter utan Sajtvärd, händer det inte något med dem efter ett tag?🤔

När DHiF var utan Sajtvärd tror jag att det fanns risk för att sajten försvann ur ifokus-nätverket.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Tipsi3
12/22/14, 11:19 AM
#10

Det fixar sig, om hon inte kommer tillbaka får vi ha en annan Sajtvärd! Det ordnar sig på nåt sätt :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Dvärgvädur
12/22/14, 11:21 AM
#11

Klart att det ordnar sig, blev bara förbryllad över att hon raderade kontot utan att säga något. Hon kunde ju åtminstone berättat om hon tänkte göra en ny :P

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Fiona1234
12/22/14, 11:33 AM
#12

#8 Hon kommer troligtvis inte tillbaka. #11 Snälla, dra inte upp det igen ang försäljningen.#8 Nej, för det för antagligen mellan mig och henne.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Fiona1234
12/22/14, 11:34 AM
#13

Jag har som sagt kontaktat Niklas ang detta, så får vi se om vi kan hitta någon över 18 att bli ny Sajtvärd.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Evovva
12/22/14, 12:19 PM
#14

Vad gör en Sajtvärd??

Majaa12
12/22/14, 12:20 PM
#15

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Evovva
12/22/14, 12:25 PM
#16

Det var ju inte så svårt. Om det inte löser sig på annat sätt med Sajtvärd så kan jag tänka mig att bli det.

Så inte sidan försvinner.

AnnaCEC
12/22/14, 12:30 PM
#17

Ja samma här, jag är ju över 18 med mycket tid över. Så säg till om ni behöver hjälp!!

Anna och de små liven

[Tasja]
12/22/14, 1:04 PM
#18

Vore trevligt om sajtvärden gick med gott föredömme och håller sina hamstrar arträtt tycker ju jag då.

Tipsi3
12/22/14, 1:08 PM
#19

# Vad menar du med det? :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Fiona1234
12/22/14, 1:13 PM
#20

Lugna er, jag ska logga in på datan och förklara läget lite mer :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Evovva
12/22/14, 1:15 PM
#21

#18 Den här tråden är angående Sajtvärd. Anledningen till att hon försvunnit härifrån är inte relevant inte heller hur hon tar hand om sina hamstrar. Om det var det du menade. Alltid tråkigt när någon slutar pga. något som har hänt mellan personer. Missförstånd eller inte.

[Tasja]
12/22/14, 3:24 PM
#22

Nej, jag menar att den nya borde vara en person som går med gott föredömme och försöker få till rätt hamsterhållning. Varför hon försvann är för mig ointressant men jag skulle önska att den nya jobbade för artriktig hamsterhållning. Borde även vara intressant för ägarna till sajten tycker ju jag då att den ansvarige/a håller sina hamstrar riktigt. Blir lite skevt annars men det är mina personliga åsikter. Får väl se om de delas av de som bestämmer. Men gud ska veta det behövs en sån sajt i Sverige.

Evovva
12/22/14, 3:46 PM
#23

#22 Vet inte riktigt vad du menar med "rätt hamsterhållning". Vet inte heller riktigt vad du menar med "artriktig hamsterhållning.  Men tror att alla här gör allt för att göra  det bästa och det rätta för sin hamster.

Zaviie
12/22/14, 3:51 PM
#24

Detta kommer lösa sig fint. jag tror Niklas har flera att välja på och är säker på att han väljer en bra kandidat. 

#22 Bara för att vår hamsterhållning skiljer sig från t.ex tysklands så innebär inte det att vi är många som försöker höja statusen på hamster i Sverige. Men det tar tid och det är svårt. Det man kan göra är just att inspirera och visa hur bra dom faktiskt kan ha det. Detta är något alla kan hjälpa till med.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Evovva
12/22/14, 3:59 PM
#25

#24 Vet inte riktigt vad du menar i alla fall. Vet inte heller skillnaden på tysk och svensk hamsterhållning. Men tror att man inte någonsin kan bli full lärd som hamsterägare. Men är säker på att alla gör det som är bra för sina hamstrar och får man reda på att man gör något som inte är bra så ändrar man nog det och tar råd från andra på forumet.

Zaviie
12/22/14, 4:03 PM
#26

#25 Mitt svar  var till Tasja.
Håller som sagt med om att de flesta gör sitt bästa.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Evovva
12/22/14, 4:36 PM
#27

#26 sorry tyckte att det var hon som skrev. Är kanonförkyld så jag kollade nog inte riktigt. *sorry*

Annons:
Zaviie
12/22/14, 4:40 PM
#28

#27 Ingen fara 🙂

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

[Tasja]
12/22/14, 8:11 PM
#29

Jo men göra sitt bästa hjälper ju inte om man gör "fel". Men okej, vill man inte så vill man inte. Jag påstår inte allt är super här heller, sitter många hamstrar i små burar. Men alla seriösa uppfödare, förmedlare och nödhjälper tex förmedlar inte guldhamstrar under 0,6 m² eller dvärgar under 0,5 m². Sen kan ju alla om man vill sätta sin hamster mindre gå till en zooaffär och köpa sig en minibur + hamster. Men alla seriösa internetforum osv jobbar för en artriktig hållning. Och vet man inte vad det är finns det ju rätt mycket info på nätet och forskningsartiklar osv att ta del av. 

Jag skulle gärna se att denna sajt också gick åt det hållet. Men jag bestämmer ju inte :). Jag har sett många fina stora burar här hos hamsterägare. Men tyvärr också alltför många små, med för lite strö och felaktiga, farliga för små Hjul i. Hus med små trånga ingångar (guldhamstar behöver 7 cm i diameter tex).  Gör mig så ledsen bara.

Evovva
12/22/14, 8:33 PM
#30

Ok. Då är jag med. Själv tycker jag de flesta lyssnar på tips och råd från andra. Det är ju en av anledningarna till att jag är här. Man blir aldrig full lärd. Jag och dottern har haft hamster i drygt 10år och vi lär oss hela tiden. Har ingen uppfödning då jag anser att jag inte har tid, plats eller kunskap för det. Men skulle aldrig vilja vara utan dom.  Vi gjorde många fel ibörjan men som sagt efter att rådfråga andra och läsa mycket så lär man sig. Men full lärd blir man nog aldrig.

Zaviie
12/22/14, 8:34 PM
#31

# 29
Okej så du har koll på allt som alla gör för att försöka förändra? Toppen! 
Det är en sak att inspirera och en sak att kritisera, det ena går snabbare och enklare än det andra ;)

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

[Tasja]
12/22/14, 8:55 PM
#32

Nä, har du? ;)

Förmodligen inte. Om du har det, grattis. Då kan du ju gärna berätta det. Det glädjer mig isåfall om flera här tänker stoppa sina hamstrar i minst 0,6 m², då har ju budskapet gått fram. Det är en bra början.

Evovva
12/22/14, 9:20 PM
#33

Nu tycker jag att vi slutar att hoppa på varandra. Tror inte att någon av oss här kan allt om hamstrar. Så länge vi alla lär oss av varandra och kan hjälpas åt så kan vi göra det bättre för våra älsklingar.

annlen68
12/22/14, 10:27 PM
#34

#22  Förstår inte riktigt var du vill komma?  Vad tycker du hon gjort fel?

Annons:
Zaviie
12/23/14, 12:19 AM
#35

Min fråga var riktig och menad seriöst då jag personligen har stort intresse i frågan och just tysk hamsterhållning och inte som ett påhopp.
Men, god jul på er!  :)

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

annlen68
12/23/14, 1:20 PM
#36

#35 Men vi följer väl inte tyska lagar här i Sverige? Här har vi svenska lagar, bl a om djurhållning, som vi följer.   God jul på dig med! :)

Zaviie
12/23/14, 4:19 PM
#37

#36 Va? Vart har jag skrivit om att vi följer tyska hamsterlagar? 🤔 😛

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

[Tasja]
12/23/14, 7:13 PM
#38

#35 Om du är riktigt intresserad (finns mycket ny forskning här just nu) så sänd mig ett meddelande och ställ dina frågor, eller gör en ny tråd (ifall fler vill höra svaren) så ska jag svara så gott jag kan.

#36 Nu är det ju så att lagarna alltid talar om minsta mått osv, det är ju inte förbjudet att göra det bättre dvs större för sin hamster ;) och svensk djurhållning i all ära men i vissa delar är andra länder (även om Sverige talar tyst om det) långt före.

[multivitamin]
10/24/16, 2:04 PM
#39

Hej flera år efter denna händelsen, jag svarade aldrig då på min sida av vad som hände. Jag är alltså "MikaelaR" och har inte vart medlem på denna sajten på flera år nu, och kommer inte komma tillbaks till ifokus såsom jag känner nu vill bara att ge en förklaring utan att blåsa för mycket liv i denna diskussionen, utan jag vill att dem berörda läser detta alltså dem som var delaktiga i det hela under 2014.

Det hela började med att Fiona såg att jag sålde min guldhamster på blocket, jag vågade inte vara  helt ärlig med det då jag var rädd att folk skulle bli arga på mig. När Fiona skrev så hamnade vi i argument angående en annan medlem där vi hade olika upplevelser som gjorde mig stressad det hände mig MYCKET i mitt privatliv då som jag inte kan ta upp här det finns alltså svar på varför det blev som det blev men det är ingen ursäkt, jag har gjort fel och jag lägger allt ansvar på mig. Jag har själv problem jag arbetat med och mognat. Till både Fiona och Evovva jag tycker ni båda är bra uppfödare och har inget emot er alls!. Alla andra jag eventuellt har sårat så ber jag så mycket om ursäkt , jag har sedan 2014 inte ägt någon hamster och inte planerat på det. Jag raderade mitt konto ganska direkt pga det som hände i mitt privatliv lämnade sajten och mitt ansvar som Sajtvärd & gick vidare med mitt liv men jag tycker ni förtjänar att veta varför har tänkt mycket på detta genom åren och också känt ånger, . Hoppas ni kan förstå mig iallafall lite.  Jag kommer dock inte tillbaks till iFokus på ett tag utan jag kommer snart radera detta konto också och kommer inte hänga på något hamsterforum heller då jag icke är hamsterägare. Kom bara tillbaks för att förklara detta då det gnagt i mig ett tag. 

Ha det bra! :)

(la samma inlägg i den andra tråden men lite fler hade kommenterat här så hoppas det är ok)

Cireea
10/24/16, 2:16 PM
#40

Låser tråden då den inte är aktuell längre. Det här är något som inte berör sajten i sig längre utan är mellan enskilda medlemmar. Vill man diskutera saken vidare kontaktar man de berörda personers via ett meddelande. 

//Sajtvärd


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: