Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1391 ggr
uz00x
2014-12-19 02:38

Underlag?

Hej, jag tänker mig en lite billigare lösning till mitt problem med tjockare underlag till min hamster, som ni ser på bilden har jag målat upp ofrmen av min Bur och lagt in en "låda" däri som ska föreställa en gräv"Ruta" där ska hon då kunna gräva då det kommer vara fyllt med spån så hon kan gräva att ha sig, bättre än att fylla så högt på hela buren, men jag vill inte ha spån i resterande av buren, de ideer jag hittils uppfattat är att man kan använda jord (i så fall vilken sort jord, är det något specifikt man får tänka på med just jord, eller är de vad som? 
Sedan även Sand har jag förstått som man kan använda, vad anser ni är bra material för en hamster som att springa på utöver spån? :)

Annons:
uz00x
2014-12-19 02:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

nu glömde man ju bilden till…xd

uz00x
2014-12-19 02:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sedan är min tjej en väldigt liten hamster som endast väger 123g  men ser hon för small ut här på bilden eller är hon i "bra hull"? :)

[MikaelaR]
2014-12-19 05:09
#3

Har du funderat på att skaffa dig ett grävtorn? http://www.zoo.se/produkter/smadjur/burinredning/lekplats/natural-living-gravtorn-hamstrar.html

Söt färg på din hamster =)

annlen68
2014-12-19 10:01
#4

Hur gammal är hon? :)  Har en tjej på 5 månader som väger cirka 112 gram nu. Håller på försöka "göda" upp henne några gram till ;-)  Hon är liten javisst - men ser helt normal ut i hullet. Det tycker jag din gör också :)

[MikaelaR]
2014-12-19 10:19
#5

#2 hur gammal är hon?:)

uz00x
2014-12-19 11:02
#6

Hon är också runt 5 månader nu faktiskt ^^

# Ja jag funderade på det, men min tjej älskar att gräva igenom alltihopa från ena sian till andra, att komma fram helt enkelt, därav att jag vill ge henne den "rutan" Det kommer vara underdelen till en duna Bur som hon kommer kunna gräva i :)

Annons:
Fiona1234
2014-12-20 12:49
#7

Hon ser normal ut, men tycker siffrorna låter ganska så lågt. Men är hon kompakt och bra i hullet så spelar siffrorna ingen roll :) Vid 5 månaders ålder är hamstrar fullvuxna, och hon kommer därför alltså inte bli så mycket större än vad hon är nu :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Upp till toppen
Annons: