Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1788 ggr
annlen68
2014-12-17 14:31

Ni som har hamsterhjul i buren...

…har ni det stående i buren jämt? alltså även nattetid?

Hur funkar det? Springer er hamster hela nätterna i hjulet? eller kan den använda hjulet med "måtta" ? :) 

Funderat på om vi ska sätta in hjulet till Molly eller ej. Just nu har hon det bara i rasthagen. Vill inte att hon ska få hjulfnatt som jag hört en del hamstrar som fått…:)

Annons:
[MikaelaR]
2014-12-17 14:37
#1

Många har sitt hamsterhjul i buren dygnet runt utan problem, eftersom man inte kan ha en Bur som tillfredsställer deras motionsbehov så blir det liksom som ett komplement för hamstrarna ett "träningsredskap" många hamstrar anpassar sig och blir inte alls beroende utan tar sig några varv i hjulet när dem känner att det passar.

LillyAmanda
2014-12-17 14:41
#2

Till Dubbe har jag inget Hjul ännu (Han e bara bebis). Men till Lilly (Hon e dock en dvärg) har jag Hjul hela tiden och det har aldrig varit några problem :)

**//Amanda

Grace2009
2014-12-17 14:41
#3

När hon hade sin lilla Bur hade hon Hjul i buren hela tiden. När jag uppgraderade till större Bur åkte hjulet ut då jag tyckte att hon hade nog med markyta att springa på normalt. Själv hade jag inga problem med att hon sprang för mycket i hjulet, utan hon sprang kanske i intervaller i en eller två minuter, sedan gick hon och pyssla med något annat en stund.

Jag tycker du kan prova att ha hjulet på heltid till henne om du vill, märker du att hon verkar manisk med springandet i det är det inte värre än att du får ta bort det från henne och begränsa användningen.

[Tasja]
2014-12-17 17:45
#4

Sätt in hjulet. Får hon hjulfnatt beror det på att något är fel och då får du lov att ändra på det. Och då är inte lösningen att ta ut hjulet utan se till att hon hålls mer artriktigt. 

Och eftersom hamstar är nattlevande djur ska givetvis hjulet vara i buren nattetid!

Upp till toppen
Annons: