Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2337 ggr
[MikaelaR]
2014-12-14 19:39

Sippy vattenflaskor-hjälp?

Jag har använt sippy vattenflaskor eftersom dem passar bra till dunaburar nu till mitt problem först köpte jag en vattenflaska och jag fäster fast den i buren med dem där sugpropparna men sugpropparna tappar sin klistringsförmåga såsmåningom så till slut ramlade bara vattenflaskan av och jag hade inga fler sugproppar att fästa… Jag var tvungen att köpa en ny vattenflaska nu har jag haft den ett tag och nu har den också tappat sin klistringsförmåga och ramlar av hela tiden så nu har jag vart tvungen att sätta in en liten skål med vatten, har någon av er vart med om samma sak? finns det en bättre vattenflaska som passar till dunaburar?

Annons:
NinniH
2014-12-14 19:50
#1

Japp, det har blivit så på alla mina som jag haft. Till slut har jag ledsnat och tejpat fast dem med silvertejp istället. 😛


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[MikaelaR]
2014-12-14 19:52
#2

#1 Dem är ju så dyra så man hade ju gärna velat att dem åtminstone kunde sitta fast ;P men jag förstår dig det verkar vara ända sättet att få dem att sitta kvar på rätt plats får nog göra så till slut om jag inte hittar på något annat vis.

NinniH
2014-12-14 20:02
#3

Det kan gå att använda kardborreband, om man hittar en vettig. Finns ju sådan man klistrar på. Den jag försökte med var dock för svag och lossnade efter ett par dagar..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MaaariaS
2014-12-14 20:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det går att använda akvarium magneter att sätta fast en vattenflaska 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

panini
2014-12-14 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Häng upp den med en ståltråd i taket ;)

Fiona1234
2014-12-14 20:54
#6

Eller så kan du helt enkelt skaffa en vattenskål, problemet löst! 😉

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Deviance
2014-12-14 21:20
#7

#4 Men TACK!! Har köpt en Sippy-flaska till min hamster efter att vi skaffade akvarium men hon är så van vid de "normala" som du har att hon inte förstår sig på Sippy flaskan alls. Har stoppat den "normala" i en toarulle men nu har jag ju hittat en mycket bättre lösning :)

____________

hamstrar & fotografering

[MikaelaR]
2014-12-14 21:52
#8

#6 Har en vattenskål men tycker inte om det :P

[Tasja]
2014-12-14 22:07
#9

Är bättre för hamstern däremot. Då får de dricka med huvudet i rätt vinkel, vilket de inte kan ur en vattenflaska.

[MikaelaR]
2014-12-14 22:12
#10

#9 Det är bättre med vattenskål eller? mjo min hamster tar allt sitt spån i vattnet på typ 3 sekunder så får byta vatten flera gånger om dagen är lite rädd att hon knappt får i sig något vatten pga hon hela tiden gör så

Fiona1234
2014-12-14 22:13
#11

#10 Ja, det är bättre med vattenskål. Ställ den på t.ex. ett Hus eller något så hon inte kan gräva i spån 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[MikaelaR]
2014-12-14 22:29
#12

#11 Jo det borde ju vara mer naturligt.. ok :)

MaaariaS
2014-12-15 14:01
#13

#7 Vassego 😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Evovva
2014-12-16 00:35
#14

Jag köpte vattenflaskor med en "ögla" högst upp så man kan hänga den. Hänganordning följer med.

Dvärgvädur
2014-12-16 13:19
#15

Jag har en vattenflaska som jag satt fast i kardborreband samt en vanlig vattenskål. Det är naturligare för dem med skål, de dricker som i det vilda. Min hamster använder bara den, men eftersom vattenskålar lätt blir smutsiga av ströet så kan han alltid dricka ur flaskan om jag inte har möjlighet att byta  :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: