Annons:
Etikettkosthållning
Läst 3633 ggr
Whippet
12/14/14, 2:13 PM

Recept på eran hamstermat?

Hejsan!

Tänkte att ni som blandar egen mat till er/a Guldhamstrar kan skriva receptet nedan, jag tänkte börja med det men vill ha reda på bra recept eller vad man ska skriva ..

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Elinim
12/14/14, 2:26 PM
#1

Har skrivit ner mitt i ett annat inlägg, men kan skriva här med :) Nästan alla ingredienser jag har använt mig av har jag köpt via internet, främst på animail.com. Skulle tro att det går att köpa på välsorterade djuraffärer också :)

* Hamster & Gerbil Complete Pellets
* Hamster Selective Pellets
* Frystorkad mjölmask
* Fröblandning (oskalade frön)
* Ärtplättar
* Torkad Morot
* Torkad persilja
Ibland har jag även i Torkat äpple

Whippet
12/14/14, 2:39 PM
#2

#1 Tack! ☝️

I'm out Vilar huvudet i handen

LillyAmanda
12/14/14, 2:40 PM
#3

2 dl havre 2 dl vete 2 dl korn 2 dl råg 1/2 dl hirs 1/2 dl bovete 1/2 dl torrfoder för hund 2 msk solrosfrö 1 msk linfrö* 1 msk sesamfrö 1 tsk alfalfafrö 1 tsk quinoafrö Sen tilltätter jag hamster complete, havrefras och lite annat gott :)

**//Amanda

[MikaelaR]
12/14/14, 7:53 PM
#4

Svenska hamsterföreningen har recept på hemmagjord hamstermat också :)

Elinim
12/15/14, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#2 Här kommer en bild också, så kan du se ungefär hur mycket jag har av varje (är dålig på att måtta exakt nämligen). På bilden ser du även johannesbröd och hirs, glömde skriva det i receptet :)

Whippet
12/16/14, 6:27 PM
#6

Åh men nu har jag ju fått en massa tips, Tack! 

#5 Haha är rädd för mjölmaskarna 😂

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Elinim
12/16/14, 10:22 PM
#7

#6 Haha det är min sambo med, gömde dem när jag fick hem dem och han upptäckte inte att jag hade köpt dem förrän flera veckor senare. Men då var det redan försent eftersom Baltazar tyckte om dem så mycket, så de har fått stanna😃

Whippet
12/17/14, 6:50 PM
#8

#7 Hahaha 😃

I'm out Vilar huvudet i handen

Ellys
1/4/15, 7:14 PM
#9

#1 angående att du beställer på animail; köper du fröblandningen där också, om du gör det får du gärna rekommendera någon,  använder just nu Verse lagas duvblandning men har inte hört så mycket om den. Tänkte beställa lite saker därifrån nämligen :)

Upp till toppen
Annons: