Annons:
Etikettallmänt
Läst 1386 ggr
Whippet
2014-12-12 19:59

Farligt Trä?

Hej!

Undrar vilka träsorter som är giftiga för hamstern, och vad som inte är giftigt.

har hittat en typ 35 cm lång pinne som är 10 cm hög .. ähm lite svårt och förklara men jag vet inte vilket träslag det är jag hittade den, antagligen någon unge som slängt den där. och jag har rengjort den och så, men jag ska lägga in en bild på den så kanske någon kunnig vet vad det är för träslag och kanske ni kan bedöma om den är farlig för min lilla skrutt ❤️ vill ju inte skada honom :(

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Whippet
2014-12-12 20:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här

I'm out Vilar huvudet i handen

molam
2014-12-12 20:08
#2

Det där är nog en Akvarierot, det tror jag inte är så nyttigt för hamstrar med tanke på att Det kan ha varit nitrit i vattnet därav att roten är utkastad, eller så är Roten en smittokälla så om det nu är en Akvarierot (som det ser ut som. Inte alls säkert att det är så dock) som du dessutom hittat ute, skulle jag inte våga låta hamstern tugga på den

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Whippet
2014-12-12 20:30
#3

#2 uhm tror jag inte.. då jag hittade den på skolgården vid småbarnens sida..

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
2014-12-13 11:48
#4

Någon som kan hjälpa?

I'm out Vilar huvudet i handen

[Tasja]
2014-12-13 12:00
#5

Svårt att säga från bild, men ser ut som en akvarierot. Men för det behöver den ju inte ha varit i vatten, man kan ju ha haft den i ett terrarie till orm osv. Lägg den 24 timmar i frysen så dör i alla fall alla evtl smådjur. Om det är farligt om den varit i akvarievatten kan jag inte svara på. Kanske en kunnig smådjursveterinär vet?

Annars ska man inte ha trä från barrträd till hamstrar men det ser det på bilden i alla fall inte ut att vara.

Whippet
2014-12-13 12:14
#6

#5 Men jag hittade den på skolgården… hur kan det vara en akvarier rot? Den är ju antagligen av knäckt av ett träd eller något..

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Upp till toppen
Annons: