Annons:
Etikettkosthållning
Läst 1024 ggr
panini
12/12/14, 4:59 PM

Vad har du för foder?

Vad har ni för Foder? Blandar ni eget? Vad har ni i då? :) Visa gärna bild på fodret :)

Annons:
[MikaelaR]
12/12/14, 5:08 PM
#1

Har ingen bild :) men jag blandar en fröblandning med lite krossat torrfoder för hundar råghavregryn osv, funkar bra för min guldis #0 vad har du för Foder?

panini
12/12/14, 5:29 PM
#2

Idag är första gången jag blandade "på riktigt" :) Som bas har jag Axa grynblandning. Sen tog jag en papegoja blandning, lite Hamster Crispy Müsli, lite gerbil nature, ärt plattor, hundfoder, skalade solrosfrön, lite linfrö, torkade örter och rått Foder. Råttfodret köper jag av min uppfödare som innehåller hela säd och frön, torkade ärtor och majs mm :)

Elinim
12/12/14, 9:31 PM
#3

Jag blandar eget. I mitt har jag: 

Hamster & Gerbil Complete Pellets
Hamster Selective Pellets
Mjölmask
Fröblandning
Ärtplättar
Torkad Morot
Torkad persilja
Och ibland har jag även i lite Torkat äpple

Och det är väldigt uppskattat här hemma 🙂

[Tasja]
12/13/14, 11:11 AM
#4

Köper egenblandat från Hamsterhjälpen jag fått mina hamstrar från. De stora får en guldhamsterblandning med div blommor, frön och mjölmaskar i. 

Min Hybrid får en speciell diabetesanpassad blandning med olika frön och mjölmaskar. 

panini
12/13/14, 11:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kan ju visa bild på mitt Foder också :)

Whippet
12/13/14, 11:40 AM
#6

Jag använder hamster menu. 

men tänker börja med att blanda eget snart! ;)

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
[MikaelaR]
12/14/14, 3:08 AM
#7

Va bra Foder ni verkar ge era hamstrar :)

Tipsi3
12/14/14, 11:30 AM
#8

Jag blandar eget, utgår från ett recept från SHF med lite extra hög fetthalt, och lägger till lite grejer! :) Den blandningen passar mina eftersom att min ena gubbe börjar bli mager, mi andra växer och den tredje (tjejen) borde gå upp några gram till. Den består utav:

  • Hamster crispy muesli & co
  • Fröblandning, jag använder för stor-parakiter med feta fröer.
  • Axa grynblandning, eko.
  • Hund torrfoder, brukar använda purizons men ska byta till ett valpfoder från ett annat märke, minns inte vilket just nu.
  • Lite havrefras

Sen kompletterar jag dagligen med 1, 2 eller 3 jordnötter med skal var, några gånger i veckan godis som persilje-drops, Färskmat och någon gång i veckan hundgodis som t.ex dentastix och någon typ av lever-godis eller nåt. 🙂

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Upp till toppen
Annons: