Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1525 ggr
[MikaelaR]
2014-12-06 23:36

Bomaterial + underlag?

Vilket underlag använder du i din Bur just nu och vad för bomaterial? :)

Annons:
[MikaelaR]
2014-12-06 23:37
#1

Just nu så använder jag toalätt som underlag brukar ibland blanda toalätt och carefresh. Ska enbart använda carefresh en period nu dock :) vanligt rivet toapapper till bomaterial!

Shalin
2014-12-06 23:49
#2

Jag använder kutterspån. Till bomaterial använder jag hushållspapper, och jag lade även i lite bomull från en kapokkapsel, som jag köpte på zooplus. Läste det i någon annan tråd, på någon av hamstersidorna, att det skulle vara mycket bättre än hamstervadd. Jag lade dock in väldigt lite, för säkerhetens skull. Får se när hamstrarna kommer, ifall dom tycker om det eller inte :)


Elinim
2014-12-06 23:59
#3

Jag använder carefresh (confetti) utblandat med lite kutterspån som underlag och rivet toapapper som bomaterial :) Fast Baltazar boar i carefreshen, han har gjort en egen liten sov-håla i det :)

Majaa12
2014-12-07 00:21
#4

Lättströ i hela buren, blandar ut det mad vanligt kutterspån i grävhörnan så att tunnlar hon gräver inte går sönder. Som bomaterial använder jag vanligt mjukt toapapper. :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

panini
2014-12-07 00:25
#5

Som Bottenmaterial använder vi just nu hampaströ/lättströ och som bomaterial använder vi vanligt toapapper :)

Zaviie
2014-12-07 00:43
#6

chipsi super och toalettpapper

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Annons:
Fiona1234
2014-12-07 01:15
#7

Som Bottenmaterial så använder jag oftast hampastö/lättströ men jag använder ibland även toalätt :) Carefresh är något som alltid finns här hemma men det börjar ta slut så måste köpa nytt :) Det använder jag ibland i hela burarna, att blanda med eller som endast bomaterial. Annars så använder jag rivet hushållspapper som bomaterial :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

MaaariaS
2014-12-07 11:38
#8

Bottenmaterial är just nu lättströ(men har köpt alspån så ska börja med det snart) och bomaterial är toapapper och care fresh natural 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Dvärgvädur
2014-12-07 11:43
#9

Jag har kutterspån som underlag och rivet toa/hushållspapper som bomaterial, ibland blandar jag spånet med carefresh :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

LillyAmanda
2014-12-07 17:26
#10

Jag har toalätt som Bottenmaterial och toapapper och hushållspapper (blandat) som bomaterial. :)

**//Amanda

NinniH
2014-12-07 19:41
#11

Jag kör med lättsträ och bomaterial just nu kommer bli toalettpapper. Men kommer nog köpa en kapok eller väldigt mjukt hö, beroende på vad jag hittar i affären. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

AstridB
2014-12-08 18:42
#12

Har allspån som underlag och hemmagjord carefresh/ rivet toapapper (olika) som bomaterial

Upp till toppen
Annons: