Annons:
Etiketthälsa
Läst 1557 ggr
hannatove
2014-11-30 12:40

Gammal

Hej! Jag har 2 hamstersyskon, Bemmie och Marsmellow!

Marsmelllow är full i energi, jättfin päls och god aptit. Medans Bemmie inte ens vill komma utanför buren då hon hällre sover, hons päls "ser gammal" ut och hon äter inte lika bra.

Jag vill ju göra allt för att hon ska må bra men hon vill ju inte.. Vad kan man egentligen göra då? Jag vill ju inte bara låta henne va men samtidigt är det ju det hon vill.

Hon har massa leksaker som hon knappt bryr sig i nu för tiden, hon är så gammal.

Har också märkt att hon liksom inte sköter om pälsen lika mycket, hon är ganska oren runt könet.

Så det är väll snart dags för henne att somna in..😭

Men vad ska man göra nu den sista tiden, när jag vill att hon ska ha det bra? Men hon vill ju liksom inte göra nåt..😐

Annons:
[MikaelaR]
2014-11-30 12:47
#1

Hur gammal är Bemmie och Marsmellow? är dem guldhamstrar förresten?

Dvärgvädur
2014-11-30 12:55
#2

Ser hon sjuk ut på något sett? Har hon som en buckla på ryggen eller liknande? Jag tänkte om det kunde vara en tumör. Min första hamster fick en på ryggen och min förra fick en på nosen och i magen. 

Annars kan det ju vara åldern som du säger, men jag undrar också om det är dvärgar eller guldhamstrar?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

hannatove
2014-11-30 20:50
#3

Det är guldhamstrar.

Men hon visar inga tecken på sjuk men aa det är väll at hon är gammal då😐

[MikaelaR]
2014-11-30 21:23
#4

#3 Men hur gammal är dina guldhamstrar? det skulle var bra och veta det först :)

Dvärgvädur
2014-12-01 07:05
#5

Har du dem i samma Bur?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[MikaelaR]
2014-12-01 15:41
#6

jag undrar samma som #5

Annons:
Fiona1234
2014-12-01 17:27
#7

Gamla hamstrar tappar oftast päls, går ner i vikt samt blir tröttare. Denna årstiden gör även vissa hamstrar mer tröttare. Så tror bara hon har fått lite ålderssymptom. Men visar hon tillslut att hon lider p.g.a att hon inte kan hålla sig ren, mår dåligt, får bölder osv så är det veterinären som gäller.

Gamla hamstrar vill oftast sova, och det är det man ska låta dom göra- få ett lugnt slut på sitt liv. Du kan ju ge henne mycket god mat. Barnmat, ägg, välling osv varje dag, det uppskattar hon nog 😉

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

hannatove
2014-12-06 13:27
#8

#5 dom är absolut inte i samma Bur.

Min älskling dog den 3/12 kände det på mig.

På natten så satt hon i sitt Hus och sov skulle locka fram henne men hon ville inte komma fram. Gedde henne en gurkbit så att hon skulle få i sig nåt.

Jag satt alarm på 6 satt jag skulle kunna kolla till henne. Då låg hon utanför sitt Hus med huvdet intryckt mot magen och sov.

kollade på andningen och den var inge vidare.

Så jag va helt enkelt hemma från skolan så att jag kunde kollla till henne.

Efter några timmar så slutade hon andas och jag blev så rädd så jag sprang och hämta pappa.

Efter tag så var hon död, men det var skönt att hon fick somna in iallfall.

Pappa tog upp henne och hon hade kissat på sig och så.

Det var så hemst att se henne ta sina sista andetag är helt förkrossad!😭

Dvärgvädur
2014-12-06 13:30
#9

Åh, beklagar. Det är alltid hemskt när ens älsklingar lämnar jorden, men hon hade det säkert det toppen hos dig ❤️

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

hannatove
2014-12-06 19:56
#10

Tack❤️

[MikaelaR]
2014-12-06 22:23
#11

Jättetråkigt att hon dog. Hoppas du inte känner dig alltför ledsen!

Upp till toppen
Annons: