Annons:
Etikettallmänt
Läst 2960 ggr
Emel
2014-11-28 08:36

Köpa sin första hamster

Hallå!

Idag ska jag och min systerson köpa en Guldhamster åt honom. Han har alltid varit jätteduktig med mina och fått passa över helger osv så nu förtjänar han en egen (jag vill också ha en!! Min som fotf lever är snart 4 år så vågar knappt röra henne <3)

Nykomlingen är 5,5 mån choklad skp/vit och supergo. Han ville jättegärna visa upp honom (henne ;) här.

Hur gamla var ni när ni fick er första hamster (el husdjur) och hur kändes det?

Jag minns att jag och min syster skulle få djur och hon ville ha marsvin men inte jag för visste att hon skulle tröttna på dem efter 1 vecka, blev marsvin eftersom jag bara var 4,5 och min syster 8 år. Varje vecka fick jag och mamma städa deras äckliga Bur :P haha! Första hamstern är killen på min Avatar, Boris. Han var bäst och stal mitt hjärta <3

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Annons:
[MikaelaR]
2014-11-28 13:50
#1

Det har alltid funnits fiskar hemma min storebror som jag bodde med som barn var allergisk mot pälsdjur vi hade också vandrande pinnar men min favorit blev när vi köpte 2 leopardgeckoödlor den ena av dem blev hand tam och satt i handen helt lugn det kändes häftigt att ha ett slags band till en reptil då var jag kanske runt 9 år. Det var först när jag blev runt 18 som jag köpte min Jack russell terrier och sedan köpte jag hamster, djur är underbara! ❤️

panini
2014-11-28 16:35
#2

Jag var 4-5 när jag fick mitt första djur som var en dvärghamster. Såklart så hade mina föräldrar ansvaret för djuren vi hade! :)

Tipsi3
2014-11-29 15:49
#3

Hela familjen har ju haft djur väldigt länge, men mitt första helt egna husdjur fick jag när jag och min lillasyster köpte marsvin. Då var jag 6-7 år och min lillasyster 4-5 år. Vi hade sparat våra månadspengar ett bra tag och betalde för marsvinen, Ludde och Tito, som vi köpte hos en djuraffär. Det var innan vi visste om att det var bättre med uppfödare etc. Våra föräldrar köpte Bur och tillbehör, de hade en stor och fin gallerbur på runt 130x70 cm med trähus, träbro och massa hö! Då hade våra föräldrar största ansvaret, men vi var jämt med när de fick mat och rastades i vårar rum :)  De hade det nog ganska bra, ett stort rum de fick springa runt i runt två timmar per dag och massa mys och så deras favoritmat perislja ;) Dock så blev min lillasyster allergisk mot hö, så de behövde flytta efter ett år, men de kom till ett bra hem så det kändes okej :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Mollypierce
2014-11-29 16:46
#4

Vi har alltid haft katt så djur har alltid funnits i mitt liv. Mitt första riktiga djur var en drös med fiskar, hade akvarium i ca 3,5 år och njöt hela tiden. Men när min andra kampfisk dog ville jag verkligen inte ha fiskar mer. I Juni detta år fick jag "min" kanin, hon är endast en lånekanin så jag äger henne inte.

Emel
2014-11-30 05:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Här är hon!

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Mirre395
2014-11-30 08:40
#6

#5 Åh så söt!:) Vad får hon för Bur?;) Hon är helt underbar!:D

Annons:
Mirre395
2014-11-30 09:13
#7

Vi har alltid haft djur långt före att jag föddes. Min mamma älskar djur och hade hur mycket djur som helst när hon var liten. Allt från hamstrar, undulater ( som kunde spela kort:)) och tammöss till sköldpaddor och katter. När jag föddes skaffade vi en hundvalp, vi hade redan två katter som tyvärr inte lever idag. Hunden, Frida lever än och är en trött gammal tant som är den snällaste i världen. Därefter skaffade vi en mysig katt som heter Busis som är lika gammal som Frida. Dem är bästa vänner och håller alltid ihop. Så småningom hade vi en period med kaniner som jag och min syster tog hand om. Ingen var bara min utan vi delade på alla uppgifter. Jag tror vi hade 4-5 kaniner. Vid den här tiden skaffade min bror fiskar som lever än;) Mitt första husdjur var den sista kaninen vi skaffade. En liten stackare från blocket som inte levde mer än 8år, vi ägde honom inte i 8år utan han var ganska gammal när vi tog över honom. Sen skaffade min kusin en hamster som hon inte kunde ta hand om. Jag fick ta över henne och smulan var min första hamster. Min syster hade också skaffat en liten dvärg vid namn Hampus som inte längre lever. Jag kunde inget om hamstrar och stackaren fick bo i en liten gallerbur med hamstervadd, saltsten, dålig mat och skötsel. Den lilla stackaren blev 2 år när hon fick somna in pga cancer. Jag blev så fäst i den lilla rackaren så jag läste på rejält om hamstrar, hittade bland annat in i HiF. Sen köpte jag mina alldeles egna älsklingar vid namn Piff och Puff. Dem var bästisar, och älskade varandra över allt annat och gjorde allt, precis allt tillsammans. En otrolig upplevelse fram tills 6:e September 2014, då min älskade Piff gick bort. Han fick inte ens uppleva sin egen födelsedag 12/11 och saknaden är fortfarande otroligt stor. Nu bor Puff lyckligt i en stor Bur med extra mycket kärlek från mig eftersom att han blev lite deprimerad själv när Piff gick bort. Han skulle fått en ny partner om omständigheterna var bättre. Jag fick inte kontakt med uppfödaren heller, men nu verkar han vara lycklig ändå. Nån gång kanske det löser sig och han kanske får en kompis. Just det! En liten bedårande kattunge flyttade in här i augusti:) Helt underbar! Ligger faktiskt och snuttar på sin snuttefilt här bredvid mig. Allt som går att suga på snuttar han på. Ett otroligt gulligt läte!x) Nu kanske jag skrev lite väl mycket;)

[MikaelaR]
2014-11-30 11:18
#8

#5 Jag älskar färgen!!

Emel
2014-11-30 16:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#6 Ett akvarium., ganska litet. Samme (syrrans unge) kommer få ett 100x40cm terrarium i julklapp som Ärtan (hamstern ska bo i.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

[MikaelaR]
2014-11-30 17:20
#10

#9 Fin Inredning!

Mirre395
2014-11-30 20:02
#11

#9 Fint! Är det plastväxter?

Emel
2014-11-30 20:28
#12

Ja akvarieväxter

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Candela
2014-12-01 12:45
#13

Fick min första hamster vid 9 års ålder, som jag tog hand om helt själv. Föräldrarna betalade dock för mat och spån :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: