Annons:
Etiketthälsa
Läst 986 ggr
GHH
2014-11-26 13:32

Hur ofta väger ni era hamstrar?

Som rubriken lyder, ni som väger era hamstrar hur ofta gör ni det? Jag väger mina en gång i veckan, framförallt eftersom jag har unga hamstrar och jag vill se att dem växer som dem ska :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Annons:
[MikaelaR]
2014-11-26 13:33
#1

jag väger aldrig min hamster men nu när du skrev det så skulle det vara intressant att ha koll, tycker jag ger en bra kost och ser på hullet att hon mår bra. Vad för våg använder du när du väger dem?

GHH
2014-11-26 13:45
#2

Jag tycker att det är roligt att följa utvecklingen och jämföra dem med varandra :) Jag har en vanlig digital köksvåg jag använder, lägger dem i en skål bara :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

[MikaelaR]
2014-11-26 13:46
#3

Ah okej! ja jag funderar på att skaffa en köksvåg då kan jag ju använda den till att väga min guldhamster också :)

GHH
2014-11-26 13:49
#4

Ja gör det :) tror jag köpte min på clas ohlson :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Fiona1234
2014-11-26 19:31
#5

Jag väger bebisar ifrån två veckor och uppåt varje vecka, mina andra väger jag då och då men minst 1-2 ggr i månaden :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

MaaariaS
2014-11-26 20:26
#6

Bebisar väger jag ungefär en gång i veckan,när dom är äldre lite då och då,man känner om dom börjar gå ner eller upp för mycket i vikt 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Elinim
2014-11-26 20:31
#7

Förut vägde jag min oftare, nu när han har börjat stanna lite i växten väger jag honom ca 1 gång varannan vecka :)

annlen68
2014-11-26 22:45
#8

Vi väger Molly en gång i veckan, och har så gjort sedan vi köpte henne :)  Tycker det är jättebra att se att hon går upp som hon ska; och när hon växt färdigt så är det bra att hålla koll så hon inte går ner i vikt =  sjukdomsvarning..

Tipsi3
2014-11-27 07:11
#9

Jag väger mina några gånger i veckan, vill hålla koll! Extra viktigt just nu, min ena vill jag ha koll på att han växer som han ska, och så den andra som börjar bli lite äldre vill jag hålla koll så att han inte går ner i vikt :) Och så Tussi, henne kollar jag bara så att hon ligger vid normalvikt xD

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Mirre395
2014-11-28 06:44
#10

Eftersom att dvärgen Puff har växlat mycket i vigt de senaste halvåret så har jag vägt honom varje dag när jag rastar honom:) Men det är inte alltid han är vaken så då rastas han på morgonen kl. 5.30 ! Han har sina knep för att väcka mig. Bland annat fylla hjulet med massa mat och springa allt vad han orkar😆 Ett tag vägde han 69-72g utan att han var tjock eller överviktig. Eftersom att han är en väldigt stor dvärghamster. Nu ligger han på 51-55g vilket är en väldigt stor skillnad på så små djur. Men det är säkert för att han har större Bur och plats att springa och gräva i samt mer leksaker och rolig Inredning. Men han är en bortskämd liten typ när det gäller godis;)

Upp till toppen
Annons: