Annons:
Etikettallmänt
Läst 964 ggr
LillyAmanda
2014-11-25 22:23

Hur fick du din första guldhamster?

Som rubriken säger "hur fick du din första guldhamater?" När fick du den? Djuraffär eller uppfödare? Tog det lång tid innan du fick den? Var guldhamster som du tänkte dig? :) Lite nyfiken hur det var för er. :) För mig var det så att jag länge hade viljat haft en guldis och så hade jag tjatat huuur länge som helst. Sen kom det en annons här på iFokus. Jag skrev att jag jättefärna ville men att jag inte kunde få tag på transport till gotland. Efter några timmar hade jag fått ett pm. Den var från Sofia. Hon skrev att hon hade en kull och att de gick att få hit till gotland. Jag pratade med mina föräldrar och dom gick med på det. Jag tingade lilla Dubbe och väntan var väldigt lång. Men så natten den 28 september tror jag de va kom han med båten. Jag hade en superstor fjäril i magen och var superglad. Så gick min resa till. Vill bara tilllägga att Dubbe är från Vädersjö's hamsteruppfödning. :)

**//Amanda

Annons:
panini
2014-11-25 23:42
#1

Min första guldhamster är Fridolf som jag fick 2012. Jag hade tjatat ett tag och när jag sen såg att Vallmos fortfarande hade några otingade från sin Godsaker-kull så visade jag mamma och hon blev nog lika förälskad som jag ;) Hur länge jag väntade vet jag inte, vet i alla fall att vi fick fixa transport för att få ner honom hit :) Om han är som jag förväntade mig? Nej! Trodde han skulle ha mer spring i benen, och det har han inte. Vilket jag är glad över för jag tycker det är mysigt när han bara lägger sig ner och vilar på en :) Så jag är mycket glad över att jag skaffade guldhamster! :)

[MikaelaR]
2014-11-26 07:39
#2

Jag fick min första guldhamster av silverängen en uppfödare det tog kanske några veckor innan jag fick den, den levererades ner till Stockholm. Först var guldhamstern inte alls som jag tänkte mig men med tiden är jag jättenöjd! ❤️

GHH
2014-11-26 13:30
#3

Min första hamster hette Mimmi och hon hade det inte så bra hos min systers kompis så vi fick henne :) så behövde inte vänta på henne alls och hon var ifrån en djuraffär :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

MaaariaS
2014-11-26 20:23
#4

Jag var 19 år och köpte den från Zoo,en "angora"  hamster, en hane, men jag köpte han som hona hahaha😉

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Elinim
2014-11-26 20:29
#5

Min första hamster fick jag efter att ha längtat hur länge som helst (kändes det som i alla fall ;)). Hon hette Doris och jag köpte henne från en privatperson som inte kunde ha kvar henne eftersom sonen i familjen tyckte hon var så läskig. Jag var 10 år.

[MikaelaR]
2014-12-12 17:20
#6

Puttar upp :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: