Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1625 ggr
[MikaelaR]
2014-11-25 09:55

Vad använder du för hus till din guldhamster?

Vad använder du för Hus till din guldhamster? och vad föredrar din hamster att boa sig i? min hamster brukar aldrig vilja vara i husen jag lägger in i buren utan tar ut pappret och boar typ i sandlådan eller liknande 😮

Annons:
LillyAmanda
2014-11-25 10:05
#1

Min kille bor BARA i kartonghus. När han var liten satte jag i ett trähus och en kartong. Men han bodde bara i kartongen. Så nu har han kartonghus hela tiden. Då han trivs bäst i det. Han boar med toapapper. :)

**//Amanda

Majaa12
2014-11-25 10:21
#2

Min tjej har både kartonghus och trähus. I kartonghuset har hon bäddat med toapapper och sparat massa mat men i trähuset gömmer hon sig. Tror att hon "vilar" i trähuset ibland . :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

annlen68
2014-11-25 11:35
#3

Molly har ett hörnhus i trä som sovhus, och toapapper som bäddmaterial. Hon trivs väldigt bra där, det märks 🙂

Lite kul med hamstrar, de är verkligen personligheter och man kan inte bestämma över den. Din hamster har bestämt sig för att det är bra att sova i sandlådan, medan Molly tydligen bestämt sig för att hennes sovhus tydligen funkar bra som toalett också 😂  Hennes vakna tid kissar hon alltid i sandbadet eller i sin toalett, medans bajsar gör hon ALLTID i sovhuset. Förut bajsade hon i sin toalett eller lite varstans i buren. Kissar i huset i ett speciellt hörn gör hon också, tyvärr, dagtid när hon sover. Men som sagt; det går inte att bestämma över en hamster så det är bara att gilla läget 🙂

GHH
2014-11-25 12:32
#4

Alla fyra har trähus och älskar dem. Dem vill inte alls boa med hushållspapper men gräver gärna ett hål under huset som dem sover i. Alla Hus är utan botten. Dem både sover och gömmer mat i sina Hus :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

MaaariaS
2014-11-25 12:38
#5

Min kille har 3 trähus i sin Bur,två mindre och ett stort,men han föredrar dom små husen.Han får både toapapper och care fresh(naturel) att boa med 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

panini
2014-11-25 23:35
#6

Kartonghus :)

Annons:
Evovva
2014-11-25 23:58
#7

Jag har en böjlig träbro till båda mina luftigt och bra och man ser att dom rör på sig ibland om man knackar på glaset till akvariet då dom inte alltid kommer fram när jag är vaken.

[MikaelaR]
2014-11-26 07:31
#8

La in en slags kruka och det boade hon sig i direkt.

Fiona1234
2014-11-26 19:33
#9

Alla har trähus utom en då hon hellre sover under våningen som finns i duna burarna :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Elinim
2014-11-26 20:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min lillplutt har gjort sitt eget lilla sov-bo där han sover numera. Har ca 25 cm carefresh på den sidan som han har bonat i. Nyvaken sötnos😍

Elinim
2014-11-26 20:39
#11

Innan dess har han varierat lite mellan de olika husen, men främst har han sovit i ett stort mjölkpaket, ett trähus utan botten och ett rör :)

annlen68
2014-11-26 20:43
#12

#10  Vad söt!! ❤️ 🙂

Elinim
2014-11-26 20:49
#13

#12 Hihi, han tackar så mycket 🙂❤️

Annons:
Tipsi3
2014-11-29 15:52
#14

Mina hamstrar har stora trähus, marsvinsstorlek, perfekta att bo i och de fyller en funktion! På taken kan man ha mat- och vattenskålarna så att inget spån stänker i! 😂 De boar i toapapper, och två av mina hamstrar gillar sina stora Hus, men Cola som har två Hus väljer det mindre 😕

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Whippet
2014-11-29 18:20
#15

Min hamster har ett egenbyggt trähus, han boar med hemma gjort care fresh och toapapper :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Dvärgvädur
2014-11-29 19:03
#16

Jag har ingen guld men en dvärg och han bor i ett hemmabyggd trähus med storlek till en guld. Han boar med toapapper, spån och ibland äggkartongsbitar.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Tovaannalinnea
2014-12-22 13:02
#17

Har sedan han kom till mig kört på kartong Hus men idag ska jag ta mig till djuraffären och köpa ett stort trähus till honom som då alltså blir hans julklapp:)

Han har toapapper, jag lägger allt papper uppe på mitt "spånberg" och då får han själv avgöra vart han vill ha det då mina bäddningar aldrig duger;)

www.Nattstad.se/Tovaannalinnea

Zaviie
2014-12-22 16:21
#18

Olika typer av trähus och kartonghus och någon har en kruka som favorit, några föredrar deras pappersberg 🙂

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Upp till toppen
Annons: