Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2814 ggr
nakuta
11/18/14, 9:46 AM

Presentationstråd =)

Tänkte jag skulle starta en presentationstråd, där vi alla kan presentera oss och så =)

Jag börjar:

Jag heter Veronica och är 24 år, jag bor tillsammans med min sambo Daniel, och vår underbara dotter Alyssa. Vi bor i ett hyreshus ute på landet mellan Skurup och Skivarp (Skåne)

På gården bor det lite djur med klart ^^
Hyresvärden har ankor i stallet, ger lite livat på gården när det är någon som matar de, men de finns där.
Har även lite katter som springer här som alla varit här innan vi flyttade hit,  några som är livrädda, andra riktigt mysiga, vi jobbar med de som är rädda för att få de att åtminstone ska börja lita på oss och inte rusar direkt de ser oss. Har även några räddade missebarn som väntar på att bli gamla nog att få flytta till sina förevigthem.

Har även en underbart gosig och busig Siberian Husky tik vid namn Hailey, 1,5 år gammal, men en underbar och älskad hund, hon om något håller liv här på gården, och alla som kommer hit får hon på fall med sin charm direkt.

Så klart så har jag även några små guldhamstrar här hemma/påväg hem:

BlackandBlue's Toph en underbart gosig tjej, hon är choklad skp/vit LH
BlackandBlue's Rose Choklad skp/vit umb KH kommer hit i slutet av månaden =)

Sen har jag 2 importtjejer som sitter i karantän tillsammans med 2 hanar hos en vän till mig som då själv behåller hanarna och jag tar hem mina honor, de kommer hit i mitten av April och där börjar vi med:

Arwen, en blå bandad KH tjej som verkar ha en underbart go personlighet, importerad från Danmark.

Milky Color, en choklad skp LH (blåbärare), en tjej som vad jag sett har ett ganska fint huvud och en underbar personlighet.

Dessa 4 tjejer är basen i min uppfödning som legat vilande hela detta året pga att jag blev gravid med vår dotter och fanns lite risker att hon kunde ha hjärtfel så ville inte att hamstrarna skulle komma i kläm med allt annat runt om, men nu när jag vet att vår dotter är frisk som en nötkärna och tiden åter känns rätt så vill jag börja upp och då med lite av mina egna linjer som finns i både Toph och Rose, sen helt nya linjer som då finns i Arwen och Milky color

vill ni veta mer om mig så är det bara att fråga =)

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Annons:
[MikaelaR]
11/18/14, 10:08 AM
#1

Jag ska göra en presentation av mig själv också här, jag ändrade gruppen du la in inlägget i du hade valt off topic men jag bytte till "Presentation av medlem & hamster" så du vet :)

nakuta
11/18/14, 10:26 AM
#2

Jag som är lite trött bra, så missade helt den kategorin ^^

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Elinim
11/18/14, 11:25 AM
#3

#0 Låter som du kommer få en riktigt spännande uppfödning när du kommer igång igen, vilka färger! Väntar med spänning :)

Då kör jag!  

Mitt namn är Elin och jag är en 20-årig tjej som bor i ett litet Hus tillsammans med min sambo Emil och vår lilla hamster Baltazar. Vi bor i Halmstad och har gjort det sedan Augusti i år, och Baltazar flyttade in strax efter vi gjorde det. Här pluggar jag på högskolan och sambon jobbar och pluggar matte.

Hemma hos mina föräldrar bor mina och mammas underbara islandshästar Laxi och Ljomi, som jag tyvärr inte kan träffa lika ofta nu då det tar ca 3 timmar att åka dit. Jag hoppas att jag kommer kunna ta med mig en av dem när jag flyttar nästa gång.

Baltazar är min tredje hamster och han är en Caramel ba rö kh. Han är världens absolut mysigaste hamster, och älskar att bara sitta och gosa med både mig och Emil. Ofta är han med när vi kollar på film, då lägger han sig gärna och somnar han innanför tröjan efter en stund.  

Förutom att mysa med Baltazar går nästan all tid åt till att plugga. Annars går jag gärna ut på långa promenader eller springer en sväng, jag tycker även mycket om att göra egna ljus. 

Det var nog allt för stunden :)

[MikaelaR]
11/18/14, 12:20 PM
#4

Jag heter Mikaela och bor med min Jack russell terrier och min Guldhamster min guldhamster är en chocolate and yellow hona, hon är lugn och fin av sig, när jag precis fick henne var hon sprallig med oändlig energi men hon förändrades totalt på bara några veckor och sitter gärna i handen en stund också. Jag har ingen uppfödning och skulle jag ha det någon gång så blir det långt in i framtiden när jag läst på mycket mer och känner att jag har plats + tid jag vill jättegärna äga en korthårig guldhamster i framtiden. Jag älskar att pyssla med djur och se dem må bra det är en stor hobby!

annlen68
11/18/14, 4:42 PM
#5

Jag heter Anna-Lena och bor med min familj som består av dottern Olivia, 10 år och min sambo/Olivias pappa Thomas.

Jag själv har inte haft något husdjur sedan jag var liten; det var två dvärgpapegojor. Thomas och hans syster hade, medan de bodde kvar hemma hos föräldrarna, sammanlagt sex guldhamstrar - en åt gången :) 

Olivia har länge tjatat om ett husdjur. Hon älskar djur av alla de slag, knappt hon kan döda en geting 😃  och allra högst på listan har häst, hund, katt stått. När hon insåg att det inte skulle bli något av dem så började hon i somras tjata om en guldhamster, och sambon var inte sen att haka på, för han gillar verkligen hamstrar :)

Så när jag var bearbetad och klar så köpte vi lilla Molly. Vi åkte till djuraffären och tittade och föll direkt för henne. Hon hade kommit dit samma dag :)  Hon var 8 veckor, och nu är hon 4 månader och så älskad av oss alla tre :)  Det är en jättemysig liten tjej med mycket energi, men kan ibland om man har tur sitta stilla i ens famn och tvätta sig, äta eller bara "chilla" :) 

Är det något mer ni undrar över så är det bara att fråga! 🙂

tilde.wahlgren
11/18/14, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag heter Tilde och jag är 11 år jag bor med min mamma och pappa och även två småbröder jag bor i Ystad. Jag har en guldhamster hona som är rost umb lh och hon är 5 veckor och 3 dagar 😃 här kommer en bild tagen av uppfödaren

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Annons:
annlen68
11/18/14, 9:09 PM
#7

#6  Vilken sötnos 😍

tilde.wahlgren
11/19/14, 4:01 PM
#8

#7 tack ja hon är en liten sötnöt😃

( fick hem henne i söndags )

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

[MikaelaR]
11/24/14, 11:45 AM
#9

Puffar upp tråden liten

NinniH
12/4/14, 11:34 AM
#10

Jag slänger väl in en liten presentation också då!

Ninni heter jag och är 26 år gammal. Jag bor med min man och vår son Birk. Vi bor i en lägenhet i Kumla, som ligger strax söder om Örebro. I hemmet finns dessutom två hundar av rasen Staffordshire bullterrier - en hane på 4 år & 8 månader samt en tik på 3,5 år.

Har under ett par år haft uppfödningen Zvintos och då fött upp både kaniner (dvärgvädur) och hamster (guld), men båda uppfödningarna ligger nu vilande på obestämd framtid. Jag har dessutom varit helt hamsterlös sedan i Maj, när min gammelman Caddo dog. Men nu i början på nästa vecka blir det återigen hamster, en mink korthårshane från Flingans!

För övrigt är jag väldigt intresserad utav genetik och tycker sådant är väldigt spännande. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[MikaelaR]
12/4/14, 12:22 PM
#11

Det är kul att ni presenterar er.

LillyAmanda
12/4/14, 3:27 PM
#12

Jag heter Amanda och är 12 (snart 13) år. Jag bor på Gotland med mamma, pappa och mina två syskon.  Jag har Dubbe som är en guldhamster med färgen  Silvergrå ds rö bö, om jag inte minns fel, som är från Vädersjö's (Fiona1234 här). En underbar liten hamster. Sen har jag en Lilly, som är en dvärghybrid. Snart ett år. Hon fångade mitt hjärta direkt när hon satt där och tittade på mig i djuraffären. Jag kommer dock inte köpa från djuraffär fler gånger. Men som sagt kunde jag inte låta bli. Hon var min första hamster. 

Det var lite om mig. :)

**//Amanda

Fiona1234
12/4/14, 4:27 PM
#13

Jag heter Sofia och är 14 år men fyller 15 nu i December. Jag bor Haninge som ligger i Stockholm med min mamma, pappa och storasyster. Hemma hos mig finns det 8 hamstrar, 1 kanin, 2 hundar och 2 hästar 🙂 Hundarna  här hemma är en gammel gubbe på 11 år- en Rottweiler vid namn Edgar samt en liten Chihuahua på 7 år vid namn Bobbo.

Jag har fött upp guldhamstrar ett par år och det är verkligen det underbaraste som finns! ❤️

Jag älskar alla möjliga sorters djur och jag måste väl erkänna, lite ot såhär, att jag verkligen älskar choklad… 😇

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
[MikaelaR]
12/4/14, 4:28 PM
#14

Vem älskar inte Choklad ;)?

Fiona1234
12/4/14, 4:41 PM
#15

#14 Eller hur!? 😂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Jegiro
12/4/14, 8:26 PM
#16

Här har ni mig :) Jessica. 24 år och bosatt i Uppsala i min egna lägenhet med min hamster Dante, mina två undulater Sune och Totte som precis fått flytta in då föräldrarna fick platsbrist hemma hos sig. Har varit hamsterägare i två månader till min lilla prins som kommer från en uppfödare i samma stad. Från börjar var han, liksom alla unga hamstrar, heltokig. Men nu kan man lyfta honom hur man vill (rätt lättmutad kille;). Mina vänner brukar skoja om att jag borde ta inträde när någon hälsar på, för att det börjar likna rena djurparken här, är hundvakt till och från också nämligen. Har en himla tur som äger massa djur som går så bra ihop :) 

Stor PUSS från Dante och mig! 

[MikaelaR]
12/4/14, 8:29 PM
#17

#16 Vad stor Dante blivit :D

Jegiro
12/4/14, 10:16 PM
#18

#17 Jag vet!!! Helt sjukt!

jentrjenny
12/7/14, 1:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#19

Jag heter Jenny är 21 år och pluggar till sjuksköterska. Om ett år ungefär är jag färdig! Läskigt men väldigt spännande!  Har en långhårig bandad silverkoppar guldhamster från Vädersjös som heter Ralf. I januari blir han ett år 🥳. Han är en riktig softpotatis som älskar solrosfrön och att sova. Men han är också väldigt mysig, brukar sitta med honom i soffan och har man någon god matbit att erbjuda kan han sitta i famnen länge. Har också en dvärghamster som heter Doris, hon är en omplaceringshamster som kom från en "bråkande" hamsterfamilj och bor därför ensam.

Har alltid älskat djur, har haft 2 kaniner och en svart guldhamster som hette Manfred. Tycker väldigt mycket om hundar också och när jag har tid, pengar och plats vill jag skaffa mig en hund 😃

[MikaelaR]
12/7/14, 8:44 PM
#20

#19 Så söt hamster!

Annons:
[MikaelaR]
12/12/14, 5:19 PM
#21

Puttar upp tråden!

Tovaannalinnea
12/22/14, 11:27 AM
#22

Jag heter Tova och är 13 år blir 14 i maj, jag bor varannan vecka med mamma och varannan med pappa. Jag har en lillebror som Heter Hugo och är11 år. Hos mamma bor min hamster Hector men förmodligen ska han även flytta varannan vecka då saknaden är så stor! Hector är född den 3 oktober 2014 hos Ronja aka Flingans uppfödning i Köping. Hos mamma bor även en Hund vid namn Lisa på lite mer än ett år.

Min dröm är att ha min egna lilla hamsteruppfödning och utbilda mig till djursjukvårdare vilket jag redan nu satsar hårt på:)

Jag har haft allt från fiskar till vandrande pinnar men mitt hjärta bultar extra hårt för hamstrar. Min första hamster var en dvärg som kom till oss våren 2013 men som avled den 26 oktober 2014 direkt efter att han avled tog jag kontakt med Ronja och en vecka efter det hämtade jag min "lilla" kille;) Nu bor han i en miniduna som han har växt ur men efter jul ska jag förmodligen skaffa mig en detolf och ha en dvärg hamster i mini dunan om mamma går med på det. Då kommer jag självklart ha en mellan/maxi duna hos pappa så han kan följa med dit oxå:) Om ni undrar något är det bara att PMa mig;)

www.Nattstad.se/Tovaannalinnea

Upp till toppen
Annons: