Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1217 ggr
[MikaelaR]
11/17/14, 3:30 AM

God morgon!

God morgon alla på guldhamster.ifokus, det är måndag idag vilket betyder skola/arbete för många även för mig själv! vad ska du ha för dig idag?

Annons:
panini
11/17/14, 10:54 AM
#1

Godmorgon :) Just nu är jag i skolan och slutar klockan 15.00 så när jag kommer hem ska jag nog mysa med råttorna och förbereda deras kvällsmat. Väcker nog guldhamstrarna så att dom får komma ut en stund :) Får nog plugga lite musik med..

annlen68
11/17/14, 3:47 PM
#2

God eftermiddag får jag säga nu :)  Har inte hunnit titta in här förrän nu.

#1  Så du väcker också dina guldhamstrar?  Ser att du även bedriver uppfödning av dvärghamstrar bl a. Anledningen att jag reagerade över att du väcker dem är för att väldigt många anser att det är direkt olämpligt att väcka hamstrar på kvällen, utan man bör låta dem sova tills de vaknar. Vi brukar väcka vår lilla filur framåt 19-tiden på kvällen för att hinna ta ut henne en stund. Blev därför så glad när jag läste att "till och med" en hamsteruppfödare väcker sina hamstrar ibland :)

panini
11/17/14, 4:11 PM
#3

Vi föder inte upp dvärghamstrar längre men har fortfarande kvar några :) Avlar endast på gerbiler nu ;) Men ja jag brukar väcka guldhamstrarna för annars så vaknar dom vid 12-02 på natten, och känner inte att jag vill sitta vaken bara för att ta ut dom. Dvärghamstrarna brukar dock vakna tidigare, mellan 19-21.

Fiona1234
11/17/14, 4:25 PM
#4

Man ska inte väcka dom, det är som att nån skulle väcka er mitt i natten varje dag 😉

Väldigt konstig skoldag, folk åker ambulans och grejer… Men annars så har jag själv massvis med läxor… Tyska, Engelska, Matte, SO, Svenska… Ja fullt upp 😎 Men annars så är det att pyssla med hamstrarna och klämma in 3-4 timmar hos hästen där emellan 😛

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

panini
11/17/14, 4:31 PM
#5

#4 Väcker inte mina varje dag heller. Mina har aldrig haft några problem med att bli väckta, jag väcker dom och låter de göra vad de vill. Om dom inte "kommer upp ur sängen" så låter jag dom vara. Men om dom kommer fram så får dom komma ut. Men annars så kanske jag ska låta bli att ta ut dom alls och låta de leva i sina burar utan att få komma ut? Jag kan inte sitta vaken mitt i natten för att låta de få ute tid, så det är inget alternativ.

annlen68
11/17/14, 9:29 PM
#6

#4  Håller med  #5 där; om man inte har turen att ens hamster/hamstrar vaknar av sig själva i hyfsad tid, så är ju alternativet att de kanske aldrig får komma ut ur sin Bur.  För vem orkar sitta uppe till sena kvällen/natten och ta ut dem då

Vet inte när dina vaknar - men om de skulle sova tills låt oss säga midnatt - skulle du då vänta och ta ut dem då för rastning? Fastän du ska upp till skolan morgonen därpå? 🙂

Annons:
GHH
11/18/14, 1:06 AM
#7

Jag har ju fördelen att jag jobbar på kvällarna vilket gör att mina guldhamstrar är vakna när jag kommer hem ifrån jobbet. Då hinner dem vara ute någon timme vardera innan det är dags för mig att sova. Däremot städar jag burarna på dagtid då jag inte har lust att städa alla burarna på kvällen så då måste jag ju tyvärr väcka dem men det sker ju bara en gång i veckan :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Upp till toppen
Annons: