Annons:
Etikettallmänt
Läst 1397 ggr
uz00x
11/16/14, 9:02 PM

Jag är vägen ut...

Rex ser mig som ett sätt att ta sig ur buren, hon vill bara fram till ig för att ta sig ut, efter det skiter hon blankefan i mig, hon bryr sig aldrig om något gott om jag kommer med som tex morot, godis eller något sådant förens jag gått därifrån då så länge jag är vid henne, så hon kan se mig enbart försöker ta sig ut. Är det möljigt att på något sätt stoppa detta beteende? alltså att hon kan ta mat ur min hand utanat samtidigt försöka klättra upp till min axel i försök att ta sig ut, eller så fort jag säger något börja gräva på kanterna vid buren för att ta sig ut? :)

Annons:
[MikaelaR]
11/16/14, 9:10 PM
#1

håll henne på ett sånt sätt att hon inte kan rymma då? och försöker hon klättra upp på din arm kan du väl lägga tillbaks henne i handflatan ge henne gärna godsaker typ solrosfrön eller vad som helst när hon sitter där och gillar hon att bli klappad kan du ju göra så. Går det bra annars har hon lyckats rymma något mer?

uz00x
11/16/14, 9:14 PM
#2

Det handlar inte om att hon faktiskt tar sig ut, utan att hon försöker, hon har alltså inget intresse av mig varesig, utan kommer bara till mig för att komma ut, och ser/hör hon mig försöker hon också komma ut, vilket värkar rätt stressigt för henne och lite tråkigt för mig…. Men om du menar med burbygget om hon tagit sig ut därifrån igen så nej, hon kommer som tur det inte ut alls nu, hoppas jag i alla fall inte, men hon har inte kommit ut på hela dagen så man kan ju hoppas haha c:

LillyAmanda
11/16/14, 9:38 PM
#3

Min är likadan. Håller med om att det inte alls är kul. Är hon bebis?

**//Amanda

[MikaelaR]
11/16/14, 9:40 PM
#4

Hon kanske lugnar ner sig med åldern hantera henne mycket varje dag och visa henne att hon ändå inte kan rymma från dig och att du har gott att erbjuda så kanske hon stannar till slut :)

uz00x
11/16/14, 9:41 PM
#5

Hon är 5 månader nu om jag räknat rätt, fick henne för ca 3 månader sedan och då skulle hon vara 10 veckor, så inte så mycket bebis antar jag ? xd

uz00x
11/16/14, 9:43 PM
#6

Det försöker jag göra so far, dock hittar jag värkligen ingenting som hon direkt älskar om du vet vad jag menar, hittar som bäst pumpafrön som hon får, de är "så goda" att hon till och med tar dem varje gång jg trycker dem i ansiktt, så går de in ikindpåsarna haha, men utöver det inget som hon faktiskt gillar :/

Annons:
annlen68
11/16/14, 9:59 PM
#7

Det är ett helt normalt beteende :)  Så brukar Molly göra när hon är som piggast på kvällarna. Så fort man sticker in handen i buren så tar hon varje chans att ta sig upp på handen för att på så sätt ta sig ut på upptäcksfärd 😃

uz00x
11/16/14, 10:07 PM
#8

haha okej, min försöker alltid ta sig ur allt, när hon varit fri i rummet försöker hon ta sig ut genom dörren eller klättra på väggarna… haha, hon gillar dock även att sitta på mitt huvud, och dit kommer hon helt själv, kanske har ett höjdkomplex den tjejen? xd

tilde.wahlgren
11/17/14, 11:13 AM
#9

jag hämtade igår hon är inte alls social hon bara springer runt i buren om man försöker ge något gott så stirrar hon bara på mig

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Upp till toppen
Annons: