Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 880 ggr
[MikaelaR]
11/15/14, 9:40 PM

Vad för sandbad? (sand i hela buren)

Jag får Sand i hela buren när min guldhamster sprätter runt allt och hon kissar ju enbart i sanden vilket gör att det börjar lukta mycket mer när hon sprätter runt allt överallt. Finns det någon sandlåda som det inte är lika lätt att drälla runt med? har ni några tips? tar gärna emot alla tips som finns

Annons:
Wellcraft
11/15/14, 9:51 PM
#1

Ta en tom gb-glasslåda. De är lagom stora då hamstrar föredrar ett större utrymme med Sand, höga kanter så det inte skvätter lika lätt dessutom.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Deviance
11/15/14, 9:52 PM
#2

Njaee det är mest så det är haha. Men att ha en större sandlåda som kanske är lite djupare kan fungera. Men de gillar oftast att sprätta runt så man får leva med det :)

Vissa fungerar det ju att ha 2 sandbad till men det är bara ibland det gör någon skillnad att de skulle kissa i en och bada i en annan.

____________

hamstrar & fotografering

[MikaelaR]
11/15/14, 10:21 PM
#3

#1 En tom gb-glasslåda var en bra ide och att äta upp glassen så jag bara har lådan kvar känns också frestande 🤪 Får bara hoppas hon inte börjar gnaga på plasten som mina dvärghamstrar gjorde, men det kan jag ju ha koll på. Kommer dem in lätt i gb glasslådan?

#2 Jo klart jag kan leva med det dem ska ju ha sandbad tycker jag själv men det går säkert att förebygga :)

Wellcraft
11/15/14, 10:25 PM
#4

#3 Jadå det är enkelt för dem att klättra in i den.
Har du andra gnagmöjligheter typ färska pinnar tror jag inte guldhamstern frestas av att käka på lådan, och om denne skulle göra det så är det ingen fara, de sväljer inte plasten :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

annlen68
11/15/14, 11:36 PM
#5

Har ju samma problem 😉  Funderar också just nu på vilket kärl jag ska ha till sandbadet, för det behöver vara större och med högre kanter. Glasslåda var en bra idé, men har också funderat på porslins- eller glasform, typ ugnsform så det inte välter..

[MikaelaR]
11/16/14, 12:48 AM
#6

Tror inte en glasslåda välter sanden ger en tyngd :)

Annons:
annlen68
11/16/14, 8:50 AM
#7

#7  Fick tips i en annan tråd om en ugnsform i glas för endast 19  på ikea!  15x15 cm :)

Upp till toppen
Annons: