Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 2192 ggr
[MikaelaR]
11/13/14, 1:18 PM

Hur tar ni bra bilder?

Hur tar ni bra bilder på era hamstrar? brukar ni använda någon speciell bakgrund eller vart får ni bäst foton? till exempel: I buren, med vit bakgrund kanske en vägg. Jag vet inte hur jag ska ta bra foton på min guldhamster hittar liksom ingenstans där det blir bra bilder.

Annons:
[MikaelaR]
11/13/14, 1:19 PM
#1

På tal om bilder hittade denna videon med tips om hur man tar bra bilder på sin hamster, men jag skulle gärna ta fler tips sett många fina bilder här på guldhamster.ifokus

panini
11/13/14, 1:38 PM
#2

I soffan, där brukar det bli bra :)

[MikaelaR]
11/13/14, 2:00 PM
#3

#2 vad har du för färg på din soffa?

panini
11/13/14, 2:54 PM
#4

Svart, innan hade vi en brun :)

Zaviie
11/13/14, 3:57 PM
#5

En filt på ett ställe där det finns bra ljus. Filten kan du lägga i en kartong där du tar bort framsideväggen så får du lite  väggar 🙂
Använder extern blixt som man kan rikta uppåt., när jag inte gör det behöver jag väldigt stark lampa vintertid för att få det bli bra.

Och se till att ha allt redo när du tar dit hamstern, för det är verkligen den första halvminuten som hamstern bjuder på sig själv. För att förlänga tiden kan man lägga dit något gott, eller något roligt att klättra på. Sedan får den åka hem/till rasthage 🙂

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

[MikaelaR]
11/13/14, 4:07 PM
#6

Bra tips ska pröva något av allt detta

Annons:
Fiona1234
11/13/14, 10:27 PM
#7

Jag fotar oftast i sängen och använder olika filtar, påslakan osv. Fotar även i de hamstrar som bor i akvarier 🙂

Jag fotade för 1 år sedan med enbart Iphone, det gick ju sådär haha, men nu har jag en systemkamera och ett bra objektiv och har lärt mig kameran så nu går det mycket lättare 🙂 Mitt bästa tips är att skaffa en lite äldre, lättare, systemkamera och lära sig av den, och när man känner att det är dags att utvecklas och skaffa en mer komplicerad kamera så gör man det, men tänk på att det är fotografen som gör kameran bra, och inte kameran som gör en till fotograf 😉

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Cahira
11/14/14, 2:12 AM
#9

Dagsljus är alltid bäst för foto! Man kan alltid flytta en fotölj eller liknande så man har direkt dagsljus, hukar sig ned till djurets nivå och undviker blixt! Blixt är riktig bilddödare om man inte har studioutrustning samt kan göra djuret kameraskyggt. Det är även hjälpsamt om man har möjligheten att justera ISO (bilden blir ljusare men grynigare vid höga tal) och skärpedjup (kort skärpedjup ger sådant blurr om det är kort nog medans långt är perfekt vid foto av landskap) samt hur snabbt bilden tas. :) Snabba djur kräver snabbare kamera så den hänger med i svängarna. 😛

Så om man vill, photoshop eller lightroom och efterbehandla bilderna.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tovaannalinnea
11/15/14, 4:48 PM
#10

I badkaret, det blir vitt i bakgrunden och det är typ bara där han inte rymmer för mig!

www.Nattstad.se/Tovaannalinnea

Upp till toppen
Annons: