Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2413 ggr
uz00x
2014-11-12 02:27

Tips, tillfällig bur

Hjälp mig! varken jag eller min hamster mår så bra just nu av sitvationen, min hamster älskar att ta sig ut ur burar osv, när den är fri i rummet vill den även ut ur det, eller för den, varför inte ner i ventilen? ' Jag ser att den alltid är på detta området och den har redan kommit ner där en gång, jag är livrädd för att ha henne ute och hon vill bara ut. Hon lever även i en väldigt liten Bur då jag köpte en större begagnad åt henne, tråkigt nog hade den ett mindre hål som hon tuggade upp tills hon kom ut ur den, så nu bor hon ännu en gång i en mindre Bur som hon inte alls trivs i och hon har bott där i en månad. Jag kommer inte ha pengar förenns februari och även då inte nog för att köpa henne en Bur, så jag kommer inte ha råd med en Bur förenns march… Varken hon eller jag mår bra av detta just nu och jag vet för ett faktum att hon inte får springa fritt tillräckligt och hon har inget springhjul heller men kommer förhopningsvis få råd med i alla fall det i februari… Ha ni tips på hur jag kan bygga en tillfällig Bur som är större en den hon har nu, för ärligt talat blir vi nog båda två rätt deprimerade just nu :(

Annons:
[MikaelaR]
2014-11-12 05:24
#1

Hon borde väl både ha springhjul och en större Bur finns ju billigare alternativ som typ en större plastback. Vet inte hur jag ska tipsa dig men om hon är rymningsbenägen finns det ju en stor chans att hon lyckas rymma igen om du inte har henne i en rasthage eller liknande när du vill att hon ska få springa av sig, delar med mig av om hur man kan göra en billig lekhage.

uz00x
2014-11-12 07:48
#2

Tack så mycket för videon! :) Man, vad jag förståt, ska inte ge en hamster ett spinghjul förens de är 5 månader vilket hon blir denna månaden, därav har jag inte köpt något sådant tidigare. Tyvärr blev jag utan pengar i ett par månader och har därför inte de pengarna jag tidigare trott.  Ska i alla fall kolla igenom videon under dagen (har skola som börjar nu) Tack! :)

tyllgardin
2014-11-12 08:21
#3

Ett hett tips är ju Ikeas Samla-lådor. Den största på 130 liter kostar endast 149 :-. Finns även att beställa på hemsidan om man inte har Ikea i närheten, det kanske skulle vara ett bra alternativ? Min hamster är förresten precis likadan, om hon är ute ur buren försöker hon hela tiden leta sig ut ur rasthagen också. Jag har en gallerhage men den klättrade hon över på tre sekunder. Byggde därefter en rasthage som visad i videon, den blev väldigt stor då jag använde fyra lådor, men icke - hon klättrade på väggarna och försökte gnaga sig ut i hörnen trots mycket aktivering i hagen. Sist jag tog ut henne valde jag istället badkaret och det funkade super! Hon var mycket mer avslappnad, lekte med grejerna jag ställt ut och bekantade sig även med mig (första gången jag kunnat lyfta henne). Så om du har ett badkar - go for it! Där kan hon ju omöjligt smita i alla fall :) Hoppas du får ordning på det!

uz00x
2014-11-12 10:27
#4

Åhh okej! :D  Jo, jag köpte henne med tanken på att hon såg frisk och pigg ut, men hon var kanske lite väl pigg… Jag "tvingar" med en kompis hem idag som gillar att bygga roliga saker åt sin hamster, hon har en dvärg, men tanken är väll att man kan bygga lite större bara, haha, får lägga upp bild på hur rasthagen blir :) 

Har föresten en fråga; Jag har ingen toalett till min hamster då hon bajsar i sitt Hus hela tiden, och det funkar rätt bra så, men kiss har jag den första tiden aldrig hittat medans jag igår renoverade om i buren och märkte att hon hade ett specifikt hörn hon börjat kissa i, tog bort allt spån där och byte ut det mot nytt då det var väldigt blött, haha, är det vanligt att de börjar kissa på ett annant ställe än de bajsar på då det inte finns något bajs där överhuvud taget? :)

tyllgardin
2014-11-12 10:35
#5

Lycka till med byggandet! Mitt nästa projekt blir att se om det går att skärma av hela hallen så hon kan vara där inne och springa. Det är roligt att hon är så aktiv, men mattes hjärna får allt jobba på mycket aktiveringsidéer!

Min bajsar bara i huset och kissar i ett hörn i sandbadet. Mitt tips är att ställa en skål eller liknande med chinchillasand i det hörn hon kissar i så blir det mycket lättare att städa - bara att slänga den Sand som blivit blöt varje dag 🙂

tyllgardin
2014-11-12 10:39
#6

Ett annat tips jag har upptäckt är också att om min tjej får komma ut runt åttatiden på kvällen när hon börjar bli väldigt pigg och rastlös, och sedan får vara i hagen i nästan en timma och springa av sig, är hon betydligt lugnare inne i buren efteråt och faktiskt hela natten - inget mer springande på väggarna!

Annons:
uz00x
2014-11-12 14:07
#7

Tack så mycket! ska åka hem nu, å nu blir det att bygga! :D 

Oj, det har jag aldrig tänkt på, de lilla hon är ute fritt just nu är ju ca vid 9-10 tiden även om hon börjar bli aktiv vid 6 tien! :D Ska börja ta ut henne mer vid 6 då och låta henne vara ute då ^^

tyllgardin
2014-11-12 14:55
#8

#7 Det kan ju dock hända att din tjej är aktivare en annan tid än vad min är, så anpassa tidpunkten efter när hon är som piggast istället :)

Upp till toppen
Annons: