Annons:
Etikettallmänt
Läst 1524 ggr
[Fusion200]
2014-11-12 02:09

Hjälp denna hamster!

Den är inte min, men jag tycker den där buren är så liten, och dom tänker ju inte enns städa tills den får en ny ägare, och den har ingen vattenflaska, utan skål!

Och det där hjulet! :(

Annons:
Dvärgvädur
2014-11-12 07:20
#1

Åh stackars lilla djur 😕

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

annlen68
2014-11-12 11:08
#2

Annonsen var tydligen borttagen :/  Hoppas verkligen någon godhjärtad människa tagit sig an den!

Man blir illa berörd av att se hamsterannonser på Blocket. Verkar som att de inte har något värde alls för vissa människor!  Fattar inte varför man skaffar ett djur överhuvudtaget när man sen lättvindigt bara, via annons, kan skänka bort dem till vem som helst som om det vore någon jäkla leksak!!??  😡

Det där att barn tröttnar hör man också alltför ofta i hamstersammanhang. Man kanske ska vänta med att skaffa hamster tills barnet är tillräckligt gammalt för att förstå, att när man bestämmer sig för att skaffa sig ett djur så tar man på sig ett ansvar att vårda och ge djuret kärlek hela dess livstid.  Att sälja hamstern för att barnet tröttnat tycker jag är att ge fel signaler.  Man lär inte barnet att de ska ha respekt för livet. Hur många skänker bort en hund? en katt?  varför är det okey att tröttna på och skänka bort en hamster??

Kommer de att skänka bort sina eventuella framtida barn om de tröttnar också? Man kan ju undra…

annlen68
2014-11-12 11:28
#3

(Jag som admin har valt att ta bort denna länk då annonsen ej strider mot lagar, regler och ägaren inte har någon chans att förklara sig om denne inte har kännedom om denna tråd / Zaviie)

Här har vi ett exempel också på en som "tröttnat" på sin hamster…och ett "tufft" beslut var det knappast, då hade hon behållit den.

Som sagt; jag blir väldigt ledsen och illa berörd å dessa oälskade hamstrars öden. Jag trodde aldrig man kunde bli så fäst vid en hamster förrän vi skaffade Molly. Så för mig är det helt obegripligt hur man kan skänka bort sitt djur, finns inte på världskartan i min värld. Om så dottern (vilket jag vet att hon inte kommer göra) skulle tröttna så blir Molly definitivt kvar hos oss 🙂

[PrincessDiva]
2014-11-12 12:18
#4

Värsta jag tycker är att burarna och allt dom har lagt ut på hamstern är mer värt än den lilla stackaren.

annlen68
2014-11-12 12:28
#5

Ja #4  , det är väldigt sorgligt 😕

Fiona1234
2014-11-12 15:31
#6

Tycker inte ni borde lägga ut länkarna som ni nu har gjort, ni hänger faktiskt ut andra folk på internet. Som #3 länkade var endast en familj som tröttnat på sin hamster och vill ge den ett bättre hem, jag kommer därför ta bort länkarna ur era inlägg. Såg dock att "Zaviie" redan tagit bort en länk.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
annlen68
2014-11-12 15:45
#7

#6  Ok, det visst jag inte. Har sett sådana här länkar i flera andra inlägg så jag trodde det var okey. Annonserna ligger ju ute öppet på Blocket också så….

Upp till toppen
Annons: