Annons:
Etikettallmänt
Läst 910 ggr
[MikaelaR]
11/10/14, 6:56 PM

Undersökning

skulle ni kunna tänka er använda Hjul till er hamster innan den var 5 månader?

Annons:
Fiona1234
11/11/14, 11:03 PM
#1

Jag sätter ibland in Hjul (29cm) till min ena hane på 2-3 månader. Han får det när han vaknar tills jag går och lägger mig. Så kanske 3-4 timmar, han älskar det och eftersom han får det korta stunder och då det är extremt stort för hans storlek så tar det ingen skada :) Jag har även samma Hjul i lekhagen som alla får använda ifrån 2 månader och uppåt :) Men det är som sagt korta stunder :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

annlen68
11/11/14, 11:05 PM
#2

Molly har fått använda tefat, och på senare tid ett Hjul på 22 cm. Men hon har aldrig haft det i buren permanent, utan bara kortare stunder antingen i buren eller ute i lekhagen.

GHH
11/11/14, 11:41 PM
#3

När hade mina första hamstrar när jag var yngre fanns ingen rekommendation ang Hjul i Bur så han hade det från den dagen han kom hem tills han dog. Han tog som tur är ingen skada av det men mina unga hamstrar nu har det bara korta stunder.

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Tipsi3
11/12/14, 5:45 PM
#4

#2 Har ni kollat hur hon springer i hjulet? 22 cm kan vara för litet, håll koll så att hon inte springer med böjd rygg, extra viktigt innan 5 mån :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

[Tasja]
11/13/14, 12:59 PM
#5

Jag bor i Tyskland här "måste" man ha Hjul direkt. Fast här är hjulen stora, 25 cm för dvärgar, 27 eller 30 cm för guldhamstrar.

Zaviie
11/13/14, 4:13 PM
#6

Här finns Hjul i rasthagen även för de unga.
Hysterin på 5 månader är lite väl tilltagen tycker jag. De får ta det lite lugnt med hjulen i början bara. Jag har 29cm-hjul och 30cm tefat.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Annons:
[MikaelaR]
11/13/14, 4:16 PM
#7

Jag tror faktiskt också att det är lite överdrivet rädslan att använda Hjul helt och hållet innan 5 månader

annlen68
11/13/14, 7:06 PM
#8

#4  Ett Hjul för guldhamster ska vara minst 20 cm så 22 bör inte vara för litet. Hon är 4 månader nu och hon är rätt liten så vad jag sett springer hon med rak rygg :)

Tipsi3
11/13/14, 8:20 PM
#9

#8 Ok, fast 20 cm är pyttelitet (enligt mig), men 22 cm kanske funkar för din tjej, det avgör ju du själv :) Låter själv min kille på 3 mån springa i ett 28 cm Hjul ibland :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

[MikaelaR]
11/13/14, 8:32 PM
#10

#9 Hon har en Djuraffärshamster och hamstern är liten, 20 cm är ju en godkänd storlek också tror inte det är någon fara! men ju större desto bättre brukar man ju säga så..

Evovva
11/15/14, 10:46 AM
#11

Gjorde det en stund når hon var vaken när jag hade gallerbur. Hon gnagde som en galning. Nu behöver jag inte göra det då jag har akvarium.

Upp till toppen
Annons: