Annons:
Etikettallmänt
Läst 2419 ggr
[Tasja]
11/9/14, 12:22 PM

Presentation

Ska man presentera sig som ny här eller? Jag gör det i alla fall och om inte får väl moderator ta bort tråden.

Jag har tre hamstrar, två guldhamstrar, systrar som är födda i januari 2014. Båda har färgen BE Cream Banded. De heter Thekla och Kassandra. Sen har jag en hybrid som är född ungefär i juni 2013 med färgen Saphir. Hon heter Charlotte. De kommer alla tre från Hamsterhilfe Nord, en organisation som tar hand om övergivna eller misskötta hamstrar. Jag bor i Bremen, Tyskland och vi har en liten annan hamsterhållning än i Sverige har jag märkt men jag vill ändå vara lite aktiv i ett svenskt forum. 

Jag har inte haft de så länge, de båda guldhamstrarna i tre veckor och min dvärghamster i tre dagar :). 

Här kommer en bild på min "hamsterhörna" med lekplatsen under burarna:

Thekla och Kassandra bor på 1,90 x 60 cm och Charlotte har 1,15 x 60 cm. Lekplatsen är 4x2 meter och 60 cm bred. Charlotte är där varje eftermiddag/kväll då hon vaknar vid 17-tiden och de båda guldhamstrarna får dela och är där varannan natt då de vaknar runt 22-23 tiden varje dag. 

Annons:
Shalin
11/9/14, 2:00 PM
#1

Jösses så fint och så stora burar hamstrarna har! Tycker absolut man kan presentera sig när man är ny, så att folk vet lite mer om vem man är 🙂

Du har inte fler bilder där man ser burarna och dess innehåll bättre? Hade varit kul med bilder på själva hamstrarna med 🙂


[Tasja]
11/9/14, 2:30 PM
#2

Burarna finns nu i burtråden. :) Bilder på hamstrarna kommer här:

Kassandra:

Thekla:

Charlotte:

[MikaelaR]
11/9/14, 2:36 PM
#3

Du får jättegärna presentera dig har startat en egen diskussionsgrupp för att presentera sig själv och sina hamstrar nu. Bara kul att höra om, jag gillar att du har mycket underlag och stora burar! dina hamstrar ser ut att ha det bra! välkommen till detta forum.

[Tasja]
11/9/14, 2:45 PM
#4

Tack! Jo,  jag tror dom trivs. De kommer ju från en hjälporganisation och mycket strö och stora burar (om än inte så stora som mina) är ett måste, annars får du inte adoptera en hamster därifrån. Lekplats måste du också kunna erbjuda.

Shalin
11/9/14, 2:53 PM
#5

#4 Så bra det låter! Så borde det vara här i Sverige också. Tycker man ska kunna ställa krav på att buren inte får vara för liten, inget Hjul innan hamstern är 5 månader, ingen hamstervadd, samt andra saker som är viktiga, annars får man ingen hamster köpa. 

De är hur söta som helst dina hamstrar 😍


[Tasja]
11/27/14, 11:06 AM
#6

Om den här lilla tjejen överlever kommer hon hem till mig när hon är stor nog (80 g vikt) Hon kommer också från Hamsterhjälpen och är otroligt liten för sin ålder (vägde bara 16 gr när hon kom dit)  men har redan de första dagarna lagt på sig bra så jag hoppas det går vägen.

Wonder heter hon och är en black banded tts

Annons:
[MikaelaR]
11/27/14, 11:57 AM
#7

#6 Vad fint att du hjälper hamstrar. Hon har en gullig teckning :) hoppas det går bra med henne!

Shalin
11/27/14, 3:18 PM
#8

Nej men oj en sån liten sötnos ❤️ Hoppas verkligen att hon överlever och att hon kan flytta hem till dig 🙂 Du får väldigt gärna berätta hur det går.


[Tasja]
12/4/14, 10:37 AM
#9

Wonder är över berget så att säga! Hon kommer klara sig. Väger redan 46g och om hon fortsätter gå upp i samma takt får hon flytta ut i slutet av december/början januari! <3

[MikaelaR]
12/4/14, 12:26 PM
#10

Vad glad jag blir över att hon kommer klara sig!

[MikaelaR]
12/4/14, 12:26 PM
#11

Du får gärna uppdatera om hur hon kommer få det och hur hon växer till sig :)

Upp till toppen
Annons: