Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2098 ggr
Cookio
11/7/14, 7:08 PM

Toa lätt till hamster?

kollar runt lite men tänkte kika här med. 
Kommer ev försöka byta från spån till Toa lätt till hamstrarna istället. Det är billigt samt läst att det kan vara bra för långhåriga hamstrar, vilket jag har
Någon som har erfarenhet av det??

Arsatazz hamsteruppfödning

Annons:
[MikaelaR]
11/7/14, 8:28 PM
#1

Jag har toalätt hemma men skulle helst vilja byta ut det helt till ett mer grävbart underlag anledningen är väl att hamstrar mår bra när dem får gräva och sen känns det ganska hårt det luktar också väldigt mycket, detta är mitt personliga tänk om toalätt. Ska jag säga något positivt så är priset bra, det funkar ju och ser inte så fult ut i buren. Fastnar det jättemycket spån i hamsterns päls kanske det blir enklare. Just nu blandar jag carefresh+toalätt eftersom carefresh är så dyrt.

Cookio
11/7/14, 8:31 PM
#2

Okej, jag har tyckt mig se att det inte ska lukta så mkt, vill ha ett nytt bottenströ som är bra och inte luktar eller dammar så mkt då vi inte tål spånets damm så bra här hemma. Hade för mig med att det var hårt, så får se hur jag gör då. Tifa gillar att gräva så

Arsatazz hamsteruppfödning

Fiona1234
11/7/14, 8:43 PM
#3

Jag tycker att toalätt är ett väldigt bra strö, även det SHF oftast har bland prishyllan på utställningar ;) Men jag har bytt till lättströ/Hampaströ då toalätt luktar lite speciellt och är inte så gräv vänligt, men har haft det tidigare så det funkar kanon :) Lättströ är även mycket billigare än toalätt :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Cookio
11/7/14, 8:45 PM
#4

Okej luktar det sämre än vanligt spån gör efter a 4 dagar? Just nu har jag vanligt spån men vi tål det inte riktigt. 
Hampaströ/lättströ är inte lätt att få tag på här tyvärr :( Finns säkert på granngården men vet inte vart närmsta ligger och sällan, väldigt sällan, har vi tillgång till skjuts.

Arsatazz hamsteruppfödning

Fiona1234
11/7/14, 8:47 PM
#5

Nej, första dagen man lägger i toalätt så kan det lukta, men efter 1-2 dagar så är lukten borta :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Cookio
11/7/14, 8:50 PM
#6

Okej, kanske är ett alternativ för mig då :) Vet att jag tål det mer än spån nämligen

Arsatazz hamsteruppfödning

Annons:
Evovva
11/9/14, 10:38 PM
#7

Jag använder alspån till mina hamstrar. Det är drygt och dom älskar att gräva i det. :-)

Cookio
11/9/14, 10:41 PM
#8

okej, får räkna på om ekonomin klarar de

Arsatazz hamsteruppfödning

Whippet
11/9/14, 11:43 PM
#9

Jg använder toalätt till min hamster, både för att ha är långhårig och för att det inte dammar och är hyfsat billigt finns att köpa i de flesta matbutiker tex city gross och nästa alla djuraffärer jag har varit i har det :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Cookio
11/9/14, 11:49 PM
#10

Okej :) Funderar på att ha det till mina vuxna djur men inte helt säker ännu men kikar på de, sen ha spån till bebisarna då dom skiljs från mamman

Arsatazz hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: