Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 1136 ggr
Fiona1234
2014-11-06 22:35

Beskrivning av din uppfödning!

Sett att några har gjort beskrivningar om sina nystartade uppfödningar, vilket är superkul att läsa! 🙂

Tänkte att i den här tråden så beskriver man om sin uppfödning lite grann, vad man föder upp för färger, Hårlag, medlem i shf eller ej, registrerad uppfödare eller ej, mål osv. Även en bild på sin/sina hamstrar är såklart tillåtet 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
[PrincessDiva]
2014-11-06 23:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min uppfödning kommer att vara i väldigt liten skala, max 3 kullar per år. På varje avelsdjur kommer jag ta max 2 kullar. Detta kör jag på dels för att jag vill kunna ge varje kull precis så mycket tid dom behöver, och sen också för att få så lite besläktat som möjligt runt om här i Sverige. Jag vill fokusera min Avel på choklad bandade och c/skp/vit. Med i detta vill jag också få med lh och satin. Men det som främst kommer i första hand här hemma är temperament och hälsa. Jag vill främst få fram riktigt trevliga sällskapsdjur, men som också lämpar sig för Avel och utställning. Jag är väldigt noga med att inte ta hem hamstrar om det finns risk för att dom har papova, därför köper jag enbart ifrån uppfödare som är lika noga som mig. 

Nästa månad kommer jag att gå med i SHF och jag kommer att jobba för att bli registrerad uppfödare och gå efter SHFs regler när det gäller Avel.

Om cirka 5 månader hoppas jag på att få igång min Avel, just nu söker jag efter en hane som kan passa min lilla tjej.

Ja detta var lite om mig och mina planer. Har ni frågor så är det bara att skriva i ett pm.
Mvh Angelica

Fiona1234
2014-11-06 23:51
#2

#1 Åh, kul att läsa! :) Låter som du är väldigt seriös med din Avel vilket känns superbra! :) Lycka till med uppfödningen! Vi här på forumet tänkte skapa en typ av uppfödar lista där reggade-som oreggade, får stå med på :) Så då skickar man bara iväg ett pm till mig (troligtvis jag som skapar den tråden) så lägger jag in en kort beskrivning/länk till hemsida så man kan hitta alla uppfödare samlade :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[PrincessDiva]
2014-11-07 01:02
#3

Det låter jättebra :)

Jag vill vara väldigt seriös med min Avel. Har sett så mycket tråkigt hos oseriösa uppfödare som inte har tagit hänsyn vare sig till djur eller människor.

Upp till toppen
Annons: