Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 1075 ggr
[PrincessDiva]
2014-11-06 21:46

Sweet Hammiez uppfödning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag följer Auratus exempel och gör en presentation av mig och min blivande uppfödning

Jag heter Angelica och är 34 år. Jag bor i södra Småland utanför en liten håla som heter Lessebo. Jag bor tillsammans med min sambo och lite andra smådjur än guldhamster. Mitt hjärta brinner varmt för smådjur och jag har tidigare fött upp svensktypade möss. Under hela mitt liv så har jag alltid haft djur omkring mig. Ett liv utan djur är inget liv för mig.

För cirka 5 år sedan skaffade jag min första guldhamster, och jag blev kär. För cirka 1½ år sedan ville jag föda upp guldhamster men vågade inte på grund av papova, men nu verkar vi få bukt med det och nu ser jag min chans att komma igång.

Min uppfödning kommer att vara i väldigt liten skala, max 3 kullar per år. På varje avelsdjur kommer jag ta max 2 kullar. Detta kör jag på dels för att jag vill kunna ge varje kull precis så mycket tid dom behöver, och sen också för att få så lite besläktat som möjligt runt om här i Sverige. Jag vill fokusera min Avel på choklad bandade och c/skp/vit. Med i detta vill jag också få med lh och satin. Men det som främst kommer i första hand här hemma är temperament och hälsa. Jag vill främst få fram riktigt trevliga sällskapsdjur, men som också lämpar sig för Avel och utställning. Jag är väldigt noga med att inte ta hem hamstrar om det finns risk för att dom har papova, därför köper jag enbart ifrån uppfödare som är lika noga som mig. 

Nästa månad kommer jag att gå med i SHF och jag kommer att jobba för att bli registrerad uppfödare och gå efter SHFs regler när det gäller Avel.

Om cirka 5 månader hoppas jag på att få igång min Avel, just nu söker jag efter en hane som kan passa min lilla tjej.

Ja detta var lite om mig och mina planer. Har ni frågor så är det bara att skriva här eller i ett pm. Betackar mig dock för spydiga kommentarer.

Mvh Angelica

Annons:
[MikaelaR]
2014-11-06 22:43
#1

Hej! vad kul att du vill starta en uppfödning du med här finns en tråd också där du och andra kan lägga in information om eran uppfödning: http://guldhamster.ifokus.se/discussions/545be9ae8e0e74097100cbda-beskrivning-av-din-uppfodning?discussions-1

Har du bestämt dig vad du vill avla fram för färger Hårlag osv? vad din uppfödning ska heta? Lycka till! 😃

[PrincessDiva]
2014-11-06 23:37
#2

Står det inga färger och Hårlag i texten jag skrev?

[PrincessDiva]
2014-11-06 23:38
#3

choklad bandade och c/skp/vit i satin och både lh och kh

Cookio
2014-11-07 10:59
#4

Kommer följa din uppfödning :) Har själv choklad i min Avel :) Samt skp :)

Arsatazz hamsteruppfödning

[MikaelaR]
2014-11-07 15:51
#5

#2 Kanske missade det.

Upp till toppen
Annons: