Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1086 ggr
annlen68
2014-11-05 20:51

Kan det bli för mycket inredning?

Vad tror ni en guldhamster generellt föredrar;  mindre Inredning i buren så den har mer fri yta att röra sig på?   Eller mycket inredning; så den har mindre golvyta?

Annons:
[MikaelaR]
2014-11-05 21:18
#1

Oj det där är nog individuellt har du en riktigt stor Bur är det bra med mycket gömställen men om du har mycket gräv material så kan den ju boa sig på ett mer naturligt sätt då kanske du inte behöver lika mycket gömställen jag tycker viktiga saker ska finnas i buren som typ sandbad osv och åtminstone ett gömställe sen om man väljer att ha mycket eller lite Inredning beror väl på burens storlek och hur hamstern är, det är mitt personliga tänk iallafall hur tänker du #0?

Elinim
2014-11-05 21:56
#2

Jag tycker också detta kan kännas svårt, jag tror som #1 säger att det kan vara individuellt. Men det viktigaste tror jag är att hamstern kan känna sig trygg och det gör den genom att ha tak över huvudet. I naturen bor ju hamstern i massor olika gångar och hålor under jorden, olika hålor fyller olika funktion. (sovställe, toa, "skafferi" mm) Jag försöker ha så många olika kryp-in för min hamster som möjligt; några större Hus, några mindre, mjölkpaket, rör osv. Jag ställer vissa av husen på varandra, med massor av Bottenmaterial under, över och vid sidan av för att försöka efterlikna hans naturliga miljö så mycket som möjligt. Han har även byggt en egen "håla" i bottenmaterialet. Jag jobbar helt enkelt mycket i lager och djup :)

annlen68
2014-11-05 22:10
#3

#1 o #2    Jag har ju de viktiga "hörnstenarna" i en hamsterbur såsom ett rymligt sovhus, toalett, sandbad och maten står på hustaket dit hon når via en stege/bro  :)  Sedan har jag diverse rör, klätterhus, stenar, gungbräda m m.  Hon springer ju gärna runt och använder allt så hon verkar ju uppskatta det, men funderade bara lite på om man bör ha lite tom yta eller om det känns otryggt för dem? :)

[MikaelaR]
2014-11-05 22:13
#4

det är inte otryggt att ha tom yta du kan ha det med så länge du har lite gömställen, gömställe kan också vara ett rör till exempel jag tycker du har bra Inredning redan.

Elinim
2014-11-05 22:27
#5

#3 Nej, lite tom yta tror jag bara är bra, så de får möjlighet att springa av sig lite också. Bara de alltid har möjlighet att gå in och gömma sig någonstans, och det har ju Molly :)

annlen68
2014-11-05 22:40
#6

Tack #4 :) 

#4 o #5  Ja hon har ett pringlesrör och ett stort lila rör, så gömställen finns :)

Annons:
MaaariaS
2014-11-06 23:32
#7

Eftersom hamstrar är bytesdjur och bor nere i marken i hålor,så har jag massa grejor i min hamster hem bla flera Hus och gömställen.Dom bor ha lite plats att gå till dom olika husen leksaker,men jag tror att dom är tryggare med mycket i burarna istället för tvärtom 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: