Annons:
Etiketthälsa
Läst 2073 ggr
annlen68
11/5/14, 12:44 PM

Hur ska en hamster kännas på t ex ryggen?

Hur ska det kännas när man stryker sin guldhamster på ryggen? Är det normalt att det känns liksom lite "knöligt" eller ska det inte kännas av några ben alls?

Molly är ju en liten tjej, men hon går sakta men säkert upp i vikt och väger nu nästan 90 gram, mot 56 när vi köpte henne. När man stryker henne över ryggen så känns det lite hårt på ett par ställen - ryggraden?  Har känts så hela tiden så det är inget nytillkommet.  Jag vet inte hur det ska kännas?

Annons:
annlen68
11/5/14, 12:45 PM
#1

Tillägg: hon är snart 4 månader

Elinim
11/5/14, 3:49 PM
#2

Hm, tror man kan känna lite ben på alla hamstar. Jag brukar känna "skulderbladen" på min hamster vet jag. Om jag känner ryggraden har jag lite svårt att svara på nu. Dock har jag läst att man inte bör känna revbenen, och inte heller se en tydlig "midjemarkering", utan hamstern ska vara mer rak om sidorna.

annlen68
11/5/14, 3:56 PM
#3

#2  Ja det är kanske skulderbladen jag känner, för det är mest högt upp i axelhöjd jag känner

Elinim
11/5/14, 4:01 PM
#4

#3 Så kan jag inte tänka mig att det skulle vara någonting konstigt, dem har jag kunnat känna på alla mina hamstrar och de har alla varit normalviktiga och friska :)

annlen68
11/5/14, 4:31 PM
#5

#4  Skönt att höra :)

Upp till toppen
Annons: