Off topic

Recept tråd

2014-11-02 12:02 #0 av: Tipsi3

Här samlar vi alla recept på kakor, mackor, tårtor och allt möjligt till våra guldhamstrar!

Alla är välkomna att publicera ett eller flera recept, skriv receptet i kommentarer och lägg gärna upp någon bild! :)

Följ denna mall:

Recept rubrik (t. ex "Hamster tårta")

Ingredienser

(t. ex bröd, gurka, sallad etc.)

Gör såhär

(Beskrivning på hur man ska göra)

Resultat

(Beskrivning och/eller bild)

Anmäl
2014-11-02 12:06 #1 av: [MikaelaR]

Det var ju nyligen halloween tyckte dessa var lite roliga och lite creepy och ge sin hamster Skrattar
Har du något recept tipsi?

Anmäl
2014-11-02 12:12 #2 av: [MikaelaR]

Annars detta är ju inget recept direkt men man kan göra mycket uppskattat hamstergodis med hjälp av ingredienser man brukar ha stående i skåpet man kan testa sig fram med att blanda vatten mjöl havregryn hamsterns egen fröblandning kanske någon smaksättning typ som mosade bär och sen ha det i ugnen och förvara bra jag gjorde ett test till min hamster och hon uppskattade det mer än det godis jag köpte från affären.

Anmäl
2014-11-02 12:23 #3 av: Tipsi3

Hamster mackor (3 st)

Ingredienser

2 st knäckebröd

En halv morot

Krämig barnmat (Jag tog broccoli m. pasta barnmat)

Gör såhär

1. Bryt sönder knäckebröden till 3 st mindre bitar per bröd, så att du har 6 st knäckebröds-bitar.

2. Ta fram 3 st knäckebröds-bitar och lägg en klick barnmat på varje bit.

3. Skölj av moroten, "skala" den med en potatis-skärare och riv den på den grövsta sidan av rivjärnet.

4. Lägg lite rivna morötter på barnmaten på knäckebröds-bitarna.

5. Lägg en liten extra klick barnmat ovanpå morötterna på varje knäckebröds-bit som klister.

6. Ta de 3 andra knäckebröds-bitarna och lägg dom på knäckebröds-bitarna med fyllning på, tryck till.

7. Ta lite av  de rivna morötterna och lägg ovanpå som garnering.

Resultat

Nu har du dina alldeles egna hamster mackor! Skrattar

Ta-daaaa!

Anmäl
2014-11-02 12:24 #4 av: Tipsi3

Ja, lite hamster mackor jag gjorde imorse, förvånansvärt vad mycket kul man kan göra med saker man har stående i skafferiet Skrattar

Anmäl
2014-11-02 12:53 #5 av: [MikaelaR]

Ja det förstår jag att dina hamstrar uppskattade :)

Anmäl
2014-11-09 20:38 #6 av: Fiona1234

Hamster omelett!

Ingredienser

Ärtor

Broccoli

1 Ägg

Gör såhär

Knäck 1 ägg och blanda tills det blir en slät ''smet'', lägg i ärtor, broccoli eller andra grönsaker och ställ sedan i micron på 1,5-2 minuter och ta sedan ut och du har en hel och fin omelett som din hamster kan äta Skämtar Väldigt uppskattat som också tar väldigt kort tid att göra!

Resultat

Anmäl
2014-11-10 03:02 #7 av: [MikaelaR]

#6 Åh va gott blir jag ju nästan sugen på att äta själv :)

kan tänka mig att min hamster skulle älska det!

Anmäl
2014-11-10 14:01 #8 av: Shalin

Åh så roliga recept ni lägger upp här. Dessa ska jag definitivt skriva upp Tummen upp

Anmäl
2014-11-24 11:58 #9 av: [MikaelaR]

Har någon något mer recept och dela med sig av?

Anmäl
2014-11-24 12:33 #10 av: Fiona1234

Jag ska göra lite julkakor, kan lägga in receptet här sen :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.