Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 843 ggr
Cookio
11/1/14, 11:46 PM

Starta Guldhamster uppfödning

Hej 
Sitter just nu och kikar runt på SHF medmera, kommer ev bli medlem där denna månad eller nästa för har funderingar på att ev starta en liten guldhamster uppfödning. 
Så om någon sitter på råd och tips medmera kring hur allt funkar, kostnader på ett ungefär, samt hur allt går till med SHF medmera så är jag tacksam om jag kan få hjälp. 
Har som sagt läst en del, men andras erfarenheter samt kunnighet är aldrig fel. 
Vill även ha ett namn även om det inte går att regga i SHF förrän om ca ett år. 
Jag vill göra detta så seriöst det går och inte avla bara för att avla utan hålla koll på färger, gener så gott det går, kommer undvika inavel så kommer inte att avla på nära besläktade djur. 
Kommer endast använda mig av djur med stamtavla och som har bra temperament och kommer försöka satsa på en viss färg kombo, vilken vet jag inte ännu. 
Har en hona på 8 veckor som är Choklad skp rex LH.

Tar emot all hjälp, samt råd osv. Läser en hel del samt ska ordna ett eget rum där hamstrarna kommer vara så dom inte stressas av oss eller katterna osv.

Arsatazz hamsteruppfödning

Annons:
Tipsi3
11/2/14, 9:52 AM
#1

Ett viktigt tips:

Se till att alltid ha pengar!

När man har ungar kan det hända att man får oväntade utgifter, och så kostar det mycket överlag, så se till att alltid ha en liten buffert redo 🙂

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Cookio
11/2/14, 10:18 AM
#2

okej :)

Arsatazz hamsteruppfödning

[MikaelaR]
11/2/14, 11:39 AM
#3

Jag hoppas någon som sysslat med Avel kommer ge dig tips här, annars ville jag bara fråga vart du håller Hus? alltid kul med seriösa som avlar :)=

Cookio
11/2/14, 12:40 PM
#4

Har en del kontakt med en uppfödare som ska lägga ner, kommer köpa in två hamstrar från henne samt Bur system :)
Jag håller Hus i en by mitt i skogen typ :P 
Avesta ligger nära, samt har ca 5 mil till Gävle och inte super långt till tex Falun heller :) Torsåker heter byn :)

Arsatazz hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: