Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1313 ggr
RoxannaS
11/1/14, 6:43 PM

Vad tycker ni om "Flygande tefat"?

Är lite nyfiken på om det är någon här som testat dessa flygande tefat som dem kallas.

Jag hann sluta med hamstrar innan dem kom. Så det hade varit roligt att höra andras erfarenheter av dem.

(Bildlänk på hur såna ser ut)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
annlen68
11/1/14, 7:15 PM
#1

Vi har en sån till Molly som hon dock vuxit ur nu. hon fick bara ha den en liten stund åt gången men hon verkade tycka det var jätteskoj för hon sprang hela tiden i den :)

Dvärgvädur
11/1/14, 7:23 PM
#2

Har själv inte någon egen erfarenhet av dem men jag har hört att de ska vara naturligare för hamstrar att springa på, dock kan de tydligen skada fötterna om de blir "besatta" av det :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Tessan01
11/1/14, 9:32 PM
#3

Har ingen till min guldis, men mina dvärgar älskar den över allt.  🙂
Har ingen till min guldis för han är inte gammal nog, och den storleken han borde ha får knappt plats i hans nuvarande Bur

Tycker dom är rätt okej, ganska tysta och så. Men platsen är nog största problemet för mig. 😐

RoxannaS
11/1/14, 10:02 PM
#4

Ja de brukar ju vara rekommenderat att bara låta dem ha en stund åt gången, då de lätt kan "glömma av sig". Man vill ju inte att de ska bli besatta av att springa så de glömmer bort att äta osv. 

#3 Ja dem är ju ganska stora. Har kikat på dem i butikerna. Så för den delens skull var dem ju inte så praktisk.

Men för deras små ryggar känns den ju bättre än de vanliga hamsterhjulen i alla fall. =)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[MikaelaR]
11/1/14, 10:11 PM
#5

Alla tycker olika men så är det ju med allt, jag personligen tycker inte det är något fel med "flygande tefat" det funkar säkert jättebra för många hamstrar!

RoxannaS
11/1/14, 11:45 PM
#6

#5 Ja precis. Jag har fått för mig att dem är bättre än vanliga hamsterhjulen iaf. Men jag har som sagt inte kunnat prova dem själv. Men dem sägs ju funka för möss och andra djur också. Än så länge har jag inte hört något dåligt om dem. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Candela
11/3/14, 11:05 AM
#7

Man behöver nog en rejält stor Bur om det ska bli plats över för någon annan inredning 😃 Eller en lekhage.

RoxannaS
11/5/14, 10:32 AM
#8

Haha ja. Dem var ju inte så små precis. :P


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Zaviie
11/5/14, 12:42 PM
#9

Jag har en sådan stor variant och resten vanliga trixiehjul, och tyvärr föredrar de flesta av mina hamstrar hjulen före dessa varför vet jag inte. Mina lite yngre hamstrar får ha tefatet när dem är ute i rasthagen, dom är mer förlåtande :)

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

LillyAmanda
11/5/14, 3:06 PM
#10

Jag har ingen till Dubbe, men dvärgen älskar de. Jag tycker dom är bra. :)

**//Amanda

Cookio
11/5/14, 3:17 PM
#11

hade sån hos en hamster jag nyss gav bort till en kompis, han dissade det totalt, han fattade aldrig hur man gjorde eller vad den var till för

Arsatazz hamsteruppfödning

RoxannaS
11/7/14, 11:23 PM
#12

Haha så roligt att höra hur olika alla kan reagera 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
jentrjenny
11/9/14, 11:49 AM
#13

Vilken storlek ska man ha? :)

Annons:
[Tasja]
11/9/14, 12:34 PM
#14

Dom är inte direkt bättre än hjulen för hamstern måste hela tiden springa med kroppen lite snett. Jag har iof en, står i lekhagen men ingen av mina tre använder den. Sina Hjul använder de däremot ofta. Fast jag har ordentligt stora Hjul så de är inte skadliga för ryggen. Guldhamstrarna har Hjul med diametern 30 cm och min dvärg med 27 cm.

Klebold
11/9/14, 1:17 PM
#15

#13 Mellan! 
Minsta skulle nog funka men en storlek för stort är alltid bäst (i alla fall i de flesta fall.)

Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still willing to get our hands dirty”

Upp till toppen
Annons: