Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 2685 ggr
[MikaelaR]
2014-10-31 23:19

Hur gammal var du när du fick din första hamster?

Hur gammal var du när du fick din första guldhamster och hur många har du ägt sedan dess?:=)

Annons:
[Annellie]
2014-10-31 23:32
#1

Jag var 16 när jag köpte min första. Det var en dvärgis..

Sen köpte jag en guldhamster, fick fyra barn.. ena var döfödd… dom andra klarade sig inte heller tyvärr..

Sen fick jag två omplaceringshamstrar… också guldisar. Då hade jag tre samtidigt.. Var dundermysigt.

När dom hade gått bort köpte jag en ny som tyvärr dog efter två veckor.

Blev inga nya efter det pg av platsbrist…

Har totalt haft 5 hamstrar på ca två år. Ska köpa en ny i framtiden.

Bamsegullet
2014-10-31 23:38
#2

När jag var 7 fick jag min första hamster men det var en dvärgis, några månader efter hon gått bort (hon blev ca 2 år) så köpte jag min första guldis. Så jag var 9 när jag fick min första Guldhamster. Hon har gått bort nu och har alltid velat haft ny hamster men har blivit kanin istället :P

Yohanna96
2014-10-31 23:49
#3

jag var 7 när jag fick min första guldhamster. sedan dess har jag haft 3 guldar ( den ena har jag nu ) och en dvärg.

IngaTrnqvist
2014-11-01 00:17
#4

Jag var 13 och det var inte alls planerat, grannen ringde och frågade om jag ville passa hans hamster, och sedan fick hon stanna. Tyvärr gick hon bort förra våren. Nästa hamster hoppas jag kunna skaffa till våren om jag har möjlighet.

Hästälskaren
2014-11-01 00:21
#5

Jag var 8 eller 9 när jag fick min första guldhamster. På djuraffären sa dom att det var en tjej men vi märkte senare att det var en kille. Han blev nästan 3 år innan han dog så han blev ganska gammal. Nu har jag en 1 årig dvärghamster hemma.

Wellcraft
2014-11-01 08:13
#6

6 år, varit hamsterägare i snart 12 år. 
Haft över ett tjugotal iaf, om man ej räknar in alla ungar.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
RoxannaS
2014-11-01 11:46
#7

7 eller 8 år.  Har haft uppfödning sedan dess, så de är några stycken. Hade väl blandat med guld och dvärg då och bara under den perioden var det över 40 stycken sammanlagt.

*Asgarvar*


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tovaannalinnea
2014-11-15 17:00
#8

Fick min första några månader innan jag blev 12 det var en dvärghamster som hette Bosse. En vecka efter att han hade dött åkte jag och mamma och hämtade "lilla" Hector hos en uppfödare! Nu har Hector bott hos mig i typ 2 veckor och vi två passar som hand i handske! Nu är jag förresten 13 och drömmer om fler hamstrar!

www.Nattstad.se/Tovaannalinnea

Evovva
2014-11-15 17:35
#9

Jag skaffade mina första 2 hamstrar för ganska exakt 4 år sedan. Det var 2 omplaceringshamstrar som jag fick från UlrikD. Hon hade räddat dom från ett dåligt hem tillsammans med ca 40st till om jag inte minns fel.

Det roligaste var att den ena kom ursprungligen från samma uppfödare som dotterns hamster vi hade hemma. Kullen efter dotterns.

Det var Bambis Vitsippa som jag fick och dottern hade Bambis Smultron.

Den andra hette Royalz GoGo Girl.

Köpte senare 2 dvärgar, efter en tid och efter att dvärgarna dött av någon sjukdom då det gick så fort och dotterns hamster och Även Go Go hade dött av ålder så köpte jag Suni från  Anna i Skövde.

Hon tänkte först behålla henne men ändrade sig och frågade om jag fortfarande var intresserad. Och det var jag så klart. Efter lite transportproblem kom hon äntligen till mig. Det konstigaste av allt är att hennes farfars mor visade sig vara Royalz GoGo Girl som var en av mina första hamstrar. Så det var nog meningen att hon skulle bli min i alla fall.  Den gullungen Hette Suni, Jag fick avliva henne på dagen 1 månad innan hon skulle bli 2 år.

Eftersom jag inte klarar mig med 1 hamster åt gången köpte jag Gin sommaren 2013 och hon finns fortfarande kvar hos mig.

När jag avlivat Suni så ville jag ha ytterligare 1 då jag som sagt inte bara vil ha en så nu i somras köpte jag Chili.

Så för närvarande finns Gin och Chili hos mig.

Men vi har haft hamster till och från sedan drygt 12 år tillbaks men då har det varit min dotters hamstrar.

Det blev visst lite lång. Men men   😇

tilde.wahlgren
2014-11-15 20:14
#10

jag får min första imorgon fast tingade henne i söndags så i snart en vecka har jag varit hamster ägare och jag är 11 år😃

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

luddtuss
2014-11-16 08:54
#11

Hmm, jag var 34 år när vi köpte vår första hamster, han var en guldhamster. Nu är vi inne på nr två🙂

 

Fiona1234
2014-11-16 13:13
#12

Jag var nog 6-7 år gammal när jag fick min första, jag och min syster köpte varsin hos en uppfödare här i Stockholm. De levde i ca 2-3 år och min var normalfärgad och min systers var svart 🙂 Sedan så hade jag 2 st guldhamstrar ifrån djuraffär, en creme bandad och en silvergrå bandad, båda korthår, de blev 1,5 år gamla. Sen efter det skaffade jag mig Fiona som efter några dagar hemma hos mig fick 10 bebisar, och ja, jag behöll två så antalet ökade till 3 😛 Nu har jag 9 hamstrar och Fiona lever inte längre, men om jag räknar med bebisarna samt de vuxna jag har haft så har jag sammanlagt haft 65-70 hamstrar här hemma 😉

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Deviance
2014-11-16 15:20
#13

11 år :) Innan det var det marsvin som gällde!

____________

hamstrar & fotografering

Annons:
LillyAmanda
2014-11-16 15:25
#14

Jag var elva när jag fick min dvärg (hon e den första) men tolv när jag fick min guldhamster. :) Jag har bara haft en guld. :)

**//Amanda

NinniH
2014-11-24 20:31
#15

Jag köpte faktiskt min första guldhamster när jag var 18 år. 😛 Hade innan dess haft kaniner sen jag var 11 år.

Inräknat med alla kullar (6 st), så har jag allt som allt haft 70 hamstrar. Är dock sedan flera månader tillbaka helt hamsterlös och kommer vara ett tag till.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MaaariaS
2014-11-24 22:57
#16

Jag köpte min första guldhamster när jag var 19 år 😃Efter det så tog det ända tills min dotter ville en för 7-8 år sedan.Sen dess har vi haft 4 dvärgar(,2 kineser och 2 robbar) och 11 guldhamstrar + en guldhamster kull på 10 överlevande bebisar(sparade 1)  och så har vi 1 nu (räknade inte med den)

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Candela
2014-11-25 10:16
#17

Fick min första på 9-årsdagen, efter myyycket tjat 😃

Vet faktiskt inte exakt hur många jag haft sen dess, men ett 20-tal skulle jag gissa på.

Upp till toppen
Annons: