Annons:
Etikettallmänt
Läst 647 ggr
[MikaelaR]
10/18/14, 2:07 AM

SHF reggad eller ej?

Skulle du kunna tänka dig köpa en hamster som ej var SHF reggad? Varför, varför inte?

Annons:
Fiona1234
10/31/14, 9:56 PM
#1

Då jag föder upp så måste jag säga nej, jag vill ha full stamtavla registrerad i Shf då jag själv använder deras registrerings system i min uppfödning och blir då lättare att bara klicka i namnen så kommer de upp, men självklart så skulle jag kunna köpa en hamster med full stamtavla, men inte reggad i Shf då den fortfarande liksom har stamtavla. Men jag skulle säga helst reggad :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Cookio
11/5/14, 5:36 AM
#2

Jag köper om den har stam samt är ifrån uppfödare. Sen om den är reggad eller om uppfödaren ens är medlem i SHF eller inte spelar ingenroll alls.

Arsatazz hamsteruppfödning

[PrincessDiva]
11/5/14, 4:49 PM
#3

Jag kan tänka mig att köpa från icke-reggad så länge det finns någon form av stamtavla eller härstammningsbevis. I och med att jag har på tanke i framtiden att avla så är jag noga med att det finns dokumenterad information om stammarna.

nakuta
11/5/14, 6:03 PM
#4

Stamtavla i sig är väldigt viktigt för mig, då det underlättar mycket, allra helst från SHF då man kan gå längre bak med stamboken och så, men andra typer går  bra det med, så länge den är väldokumenterad.

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Dvärgvädur
11/5/14, 6:41 PM
#5

Jag skulle ju inte ha något emot det men jag avlar inte, så för mig spelar det ingen roll :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: