Annons:
Etiketthälsa
Läst 1204 ggr
[MikaelaR]
10/18/14, 1:41 AM

Har din hamster råkat ut för någon sjukdom?

Har din hamster råkat ut för en sjukdom någon gång, vad var det?

Annons:
[MikaelaR]
11/24/14, 12:07 PM
#1

Jag puffar upp denna tråd.

Wellcraft
11/24/14, 12:13 PM
#2

Jag har alltid haft friska individer. Har haft väldigt många hamstrar under 11 år, nästan 12 och då har två individer blivit sjuka.
Min ena fick allvarlig grönstarr & en annan fick en stroke.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[MikaelaR]
11/24/14, 12:24 PM
#3

Hur gick det med dem som blev sjuka?

Wellcraft
11/24/14, 12:33 PM
#4

Båda avlivades.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

panini
11/24/14, 12:40 PM
#5

Vi misstänker att den ena hamstern fick en stroke, han gick med huvudet på sidan och gick i cirklar. Dagen efter var han dock som vanligt igen :)

Fiona1234
11/24/14, 12:44 PM
#6

Mina har fått hjärnblödning, tumörer, stroke, bölder och liknande. Väldigt tråkigt men sånt som händer. Min ena hona har fått urinvägsinfektion och har fortfarande lite problem, men hon mår bra annars :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Zaviie
11/24/14, 9:12 PM
#7

En av mina fick lunginflammation på äldre dagar(2år), blev frisk med behandling dock och levde några månader till.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

MaaariaS
11/24/14, 10:49 PM
#8

Ja två av mina har fått cancer och en fick njurproblem,alla tre fick avlivas 😕❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Candela
11/25/14, 10:25 AM
#9

Har faktiskt haft väldigt friska hamstrar genom åren, fastän de flesta varit djuraffärs-hamstrar. De senaste 20 åren har jag haft ca 20 stycken hamstrar (om man bortser från ett 10-tal ungar som såldes). 

En (djuraffärs-hamster)dog plötsligt vid 1,5 års ålder, förmodligen på grund av något fel med livmodern. Nästan samma sak hände med en uppfödarhamster år 2012 (fast där började jag misstänka problemet innan hon dog, så vi hann avliva henne).

Annars har nog alla hamstrar dött av hög ålder (2-2,5 år). Ja, bortsett från en som fick ett hemskt insektsbett i ögat 😕 Vi pysslade om honom så gott vi kunde, och när det såg i princip läkt ut så dog han ändå..

GHH
11/25/14, 12:35 PM
#10

Alla mina tidigarr hamstrar har som tur är hålla dig friska och dött av ålderdom. Mina nuvarande är fortfarande ganska unga så allt kan hända..

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

luddtuss
11/26/14, 5:06 PM
#11

Min Boris blev förkyld och fick lunginflammation. Tyvärr gick det inte att bota så han somnade in endast 10 månader gammal😕

 

Upp till toppen
Annons: