Annons:
Etikettallmänt
Läst 713 ggr
Meja H
2017-08-23 21:40

Tappade hamstern

Hej Allt detta började med att en fluga kom in i Nemos Bur och han blev jättestressad och sprang runt i buren och ville ut. Sen så tog jag ju upp han samtidigt som min lillebror försökte smälla flugan. Varje gång jag la ner Nemo i buren kom den elaka flugan tillbaka. När Nemo var uppe i min famn va han jättesteessad och kunde inte vara still. Jag kunde inte hålla i honom så jag skulle lägga ner han igen. Men då när jag skulle öppna locket så hoppade han ner från lite mer än 1 meter och när jag tog upp han så hade han blod på näsan. Är det farligt vad ska jag göra? HJÄLP

Annons:
Cireea
2017-08-23 23:37
#1

Det är omöjligt för oss att svara på, tyvärr. 😕 Är du orolig eller om han verkar allmänt påverkad av fallet bör du uppsöka veterinär.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Meja H
2017-08-24 07:50
#2

#1 Han mår bra nu :) Men ett annat problem är hans mage. Han bajsade förut som vanligt men sen satt det fast bajskorvar i rumpan som typ inte kommit ut. Så då fick jag hjälpa honom att ta ut dom ett x antal gånger men nu verkar han bajsa löst och diarré. Och igår när flugan har och skrämde han bajsade han en stor tjock och lite gulaktig bajskorv. Hur ska jag göra om han är lös i magen

Cireea
2017-08-24 17:27
#3

Om hamstern har diarré är det viktigt att ge vätska, på så sätt blir hamstern inte uttorkad. Viktigt att hamstern får i sig sagd vätska då uttorkning är farligt och kan leda till döden. 

Se till att hamstern hålls torr, ren och på ett varmt ställe. Isolera gärna hamstern med diarré om du har fler hamstrar i hemmet, då diarré ofta beror på bakterier. Ge ingen mat till hamstern på 24 timmar och ge inte frukt/grönsaker förrän ca tre dagar efter hamstern blivit frisk igen. 

Kontakta dock veterinär så kan dom hjälpa dig, om hamstern har en kraftig diarré eller blivit uttorkad kan det behövas ges vätska rakt in i huden.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Meja H
2017-08-25 20:43
#4

#3 han måste ju väl få äta?

Cireea
2017-08-26 00:20
#5

#4 Nej, inte om han lider av diarré. Precis som med hundar, katter eller andra djur så fastar man hamstern i 24 timmar. På så sätt hinner tarmen jobba upp beståndet av de nyttiga bakterierna som kan "bekämpa" diarrén.

Inget nytt under solen 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: