Annons:
Etikettallmänt
Läst 1621 ggr
RastadBäver
2017-01-08 14:23

Temperatur

Hej! Jag vet att jag skrev ett inlägg och frågade om normal temperatur för guldhamster, och fick ett svar att typ 18-20 grader var okej.

Men finns det någon information om det som jag kan visa min svärmor, då hon tycker att det är okej att ha 14 grader inne, och att hamstern "har ju päls, så han klarar det." ?

Annons:
Honestyisdead
2017-01-08 14:30
#1

Har svårt att tro att hon har 14 grader inomhus. Det går ett tag men ingen frisk  människa väljer det frivilligt. Och varför skulle man ha det så kallt?  18-21 grader är det normala och det man ska vara garanterad i hyreshus.

VildaVittra
2017-01-08 14:40
#2

Det som kan hända är att hamstern går i vinterdvala, det är ju inte så himla varmt så här års där den kommer ifrån. Men så länge den är pigg så skulle jag låta henne ha den temperaturen.

#1ingen frisk  människa väljer det frivilligt. "

Man är alltså sjuk om man är fattig/ekonomisk/miljövänlig. Bra att veta. Får väl lägga in mig på psyket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cireea
2017-01-08 14:54
#3

En hamster kan även bli förkyld om man har för låg temperatur. Här kan du läsa mer om förkylning : http://www.hamsterforeningen.se/våra-arter/guldhamster/sjukdomar-2082381 

Citat från hemsidan: "En hamster kan liksom människan dra på sig en förkylning. De är extra känsliga för drag och man bör därför se till att buren står dragfritt och i en jämn och lagom temperatur. Optimal temperatur för en hamster är cirka 18-21°C" 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honestyisdead
2017-01-08 15:01
#4

#2 Anser du att du behöver psyket så. Jag har inte sagt något om psykisk sjukdom.

Jag är vad som räknas som fattig i vårt land och miljömedveten. Det hindrar mig inte från att ha dräglig värme i mitt boende. Och jag anser ju att djurens välmående är viktigast.

Majaa12
2017-01-08 15:50
#5

Är man så fattig att man inte klarar av att ha värme i huset har man inte råd att ha djur. Hamstrar kommer från öknen, skulle dom ha en päls som värmer skulle dom inte klarat av att leva där alls. Du får försöka övertala henne, för att ha en hamster där det är 14 grader är inte bra..

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

RastadBäver
2017-01-08 15:59
#6

Hon vägrar att byta elbolag, fast hon vet att det finns billigare.

Hon hade 13 grader i sitt kök igår, och det är "normalt" och det är bara "att klä på sig extra". 

Men tack #3 Cireea för länken! Jag ska visa den för henne och knäppa henne lite på näsan! 

Sen så handlar det mer om att, eftersom att vi hyr ett dåligt isolerat Hus från 50-talet, att vi inte ska ha så mycket värme för det drar för mycket el och hon kommer att hamna hos kronofogden.. (tror att det är BS, men jag är inte helt säker.) Så lilla otto bor inte hos henne, utan hos oss. Och igår var det -15 ute, vi drog igång värmepumpen på max samt elementet, och fick då upp till 18 grader inne.  Hon säger att det är okej att ha kallt för hon har det, och han har päls så han lär klara sig. (Hon har själv 6 katter, som klarar sig väl med sin päls. Alla djur med päls klarar väl låga temperaturer? Blir så less på henne ibland, men det är en annan historia.)

Annons:
Cireea
2017-01-08 16:02
#7

#6 Hoppas hon lyssnar så hamstern får bättre temperatur..😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
2017-01-08 16:34
#8

#6 Nästa gång hon säger att djur med päls klarar kyla, berätta för henne vad hamstrar kommer ifrån…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

VildaVittra
2017-01-08 19:28
#9

#5 Ja, dom kommer från öknen, men all öken är inte Sahara, det finns till och med arktisk öken. Det är 5 grader i den regionen de kommer ifrån  just nu. 

#4 Eller så lär du dig att uttrycka dig vettigt och tänka efter innan du kläcker ur dig väldigt dumma saker.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
2017-01-08 19:33
#10

#9 Eller så helt enkelt slutar du upp med dumma svar på mina kommentarer. Du är verkligen ingen som ska säga till mig om vad som är vettigt att skriva och inte.

Majaa12
2017-01-08 19:35
#11

#9 Oj, då hade jag fel. Har alltid trott att det är jättevarmt hela tiden..

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Besthamster
2017-01-09 01:21
#12

#10 #9 Ni kanske kan ta det där privat och hålla er till ämnet i tråden?🙂

Upp till toppen
Annons: