Annons:
Etiketteraveluppfödninggenetik
Läst 623 ggr
Bellie
1/3/17, 9:31 PM

Gula hanar?

Hej! 

Jag ska para min hona Morimi (dove skp) med min hane Expensive (silvergrå rö bandad) vilken dag som helst nu och eftersom att Morimi är skp och Expensive inte är gul så blir det ju 50% gula hanar, 50% icke gula hanar, 50% skp honor, 50% icke gula honor. Det jag undrar är hur man vet/hur hanarna blir gula, alltså vilken färg det blir på dom… Kan det bara bli vilken gulbaserad färg som helst? 

Förlåt för lite luddig text/fråga är lite trött. 😃

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Cireea
1/3/17, 11:17 PM
#1

Man menar 50% gulbaserade hanar, alltså kan det vara vilken färg som helst inom den gulbaserade kategorin beroende på vad föräldrarna bär på osv. Däremot så blir det bara rödögt i kullen då båda föräldrarna är rö, det vill säga att de gulbaserade hanarna enbart blir rödögda varianter såsom Honey.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Bellie
1/3/17, 11:30 PM
#2

Aah okej! Då förstår jag! Tack. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
1/3/17, 11:32 PM
#3

Dum fråga kanske men eftersom att Morimi är skp men inte skp/vit och Ernst är bandad kan det då bli skp/vit i kullen? För skp med band (eller ds)  är väl ändå skp/vit, om jag har förstått rätt?

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Cireea
1/3/17, 11:38 PM
#4

#3 Ja, det kan fortfarande komma skp/vit (alltså skp och bandat). 🙂 Det krävs bara att ena föräldern är bandad för att det ska dyka upp i kullen, samma gäller även andra Teckningar såsom ds och umb.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: