Burar,tillbehör & inredning

Vitrinskåp

2016-12-18 12:05 #0 av: Crestielove

Någon som har gjort om ett sånt här vitrinskåp till burar? https://www.google.se/search?q=vitrinskåp&prmd=inmv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjxjqDNy_3QAhXNelAKHTOdA7IQ_AUIBygB&biw=360&bih=560#imgrc=-Sg6z7M8_5mOQM%3A

Hur har ni gjort för att det ska stå emot kiss? Nät eller plexiglas på sidorna? Vågar man ha nät på luckorna eller vad ska man ha för att de inte ska klättra? Detta skåpet är bästa sättet för mig att få in många burar i min lilla lägenhet, plus att det är snyggt 😉

Anmäl
2016-12-18 13:22 #1 av: Cireea

Nu har inte jag gjort det själv men jag skulle tipsa om att du klär in botten med en plastmatta av något slag så träet inte suger upp kisset. Glad

Du måste ju ha nät någonstans så att det kommer in gott med luft, jag tror inte det spelar någon roll om du har det på sidorna eller i luckorna. Lipar

Hur stor blir varje bur? För jag antar att du menar att ett hyllplan = en bur? 
Har du funderat på hur du ska lösa det så att bottenmaterialet inte faller ut när du öppnar buren? Glad Ska du sätta någon list eller liknande? 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-12-18 13:45 #2 av: Crestielove

Varje bur kommer bli ca 110x33 cm isåfall. Kommer sätta lister så spånet hålls någorlunda på plats 😊

Anmäl
2016-12-18 13:52 #3 av: Cireea

#2 Okej, men det låter ju som en bra plan! Tummen upp
Du får gärna posta lite uppdateringar i tråden, älskar att följa burbyggen. Man får så mycket idéer. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-12-18 15:54 #4 av: Majaa12

Jag ska också bygga hamsterburar fast av en stor expedithylla från IkeaGlad Jag köpte vanlig genomskinlig plastduk som jag ska tejpa fast i botten och en bit upp på kanterna.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus 

Anmäl
2016-12-18 17:11 #5 av: Honeymoon

Spännande! Det var en bra idé för att få plats med flera burar!

#4 Jag har också en expedithylla, den kanske kan bli hamsterbur så småningom! Visa gärna bilder på hur du har gjort. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.
Anmäl
2016-12-18 19:55 #6 av: Majaa12

#5 Har knappt börjat än, måste hitta plexiglas.. Det enda jag har hittat är mindre bitar för typ 200 kr/st och jag skulle behöva 10 st sånna vilket blir lite för dyrt. Men jag kan visa när det blir klart, efter nyår någon gångGlad

Mvh Maja  

Anmäl
2016-12-18 20:02 #7 av: wildalia

Jag använder vanlig dekorplast som underlag. Fungerar bra i min Kallaxhylla. Har haft det nu i 1 år 😊

Anmäl
2016-12-18 20:03 #8 av: wildalia

Kallaxhylla

Anmäl
2016-12-20 15:34 #9 av: VildaVittra

#6 Kollat på Biltemas? http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-2000030030/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2016-12-21 15:57 #10 av: Majaa12

#9 Ja, men behöver typ 6 stycken av dom stora vilket skulle kosta 2000 kr. Letar efter något ställe som säljer stora bitar, dom som biltema köper in och skär upp i bitar :)

Mvh Maja  

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.