Annons:
Etiketthälsa
Läst 722 ggr
mejra
2016-11-30 18:55

Kissar dem normalt?

När jag jämför min hane o hona så är de stor skillnad. Hanen är ca 3 månader och går upp i vikt som han ska, fortfarande liten men han äter bra… däremot så dricker han mer.. brukar skopa ur typ 3-4 kissklumpar i sanden.. Honan hon äter inte så mycket och dricker inte mycket o brukar knappt skopa ur en kissklump.. hon ha gått ner några gram men hon är ju pigg o så… Vet inte om de är normalt? Hon ha ju aldrig kissat mycket.. Hon bajsar ju liksom o så. Tänker att hanen kanske dricker mer för han springer mycket o hon hittar på lite annat, lugnat sig. Hur är de för era hamstrar?

Annons:
Besthamster
2016-12-01 12:23
#1

Vad är det för raser?🙂

Och ungefär hur mycket dricker dom?

Min guldhamster dricker normalt, men mina dvärghamster dricker lite väl mycket, så ska testa han för diabetes😕

Cireea
2016-12-01 12:31
#2

#1 Du är inne på Guldhamster iFokus så det är guldhamstrar som gäller här inne. 
För övrigt så heter det arter och inte raser. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Besthamster
2016-12-01 16:08
#3

Oj det blev fel där, menade självklart arter! Ja det har du ju rätt i, men finns ju även dom som hittar fel iFokus :)

mejra
2016-12-01 18:56
#4

Ingen som vet?

Cireea
2016-12-01 20:50
#5

Jag skulle säga såhär, om du är orolig bör du uppsöka veterinär. 🙂
Men jag skulle inte oroa mig så länge hamstern inte dricker betydligt mer vatten än vanligt. Dessutom växer han och är fortfarande ung, unga hamstrar äter mer vilket leder till att dom dricker mer. Sedan rör sig oftast yngre hamstrar betydligt mer eftersom dom har mer energi att göra av med. Vilket då leder till ökad törst = de kissar mer. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

mejra
2016-12-01 23:36
#6

Jag tänkte med på det. Är inte så orolig utan tänkte mer kolla hur de är för er andra eftersom jag märker så stor skillnad. Tack för svaret! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: