Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1058 ggr
LeeKnow
11/29/15, 10:07 PM

Denna bur?

Någon här som har den här buren till sin guldis? Hur funkar den? Gnager din hamster på gallret?
Gärna snabbt svar då det fortfarande är black friday inne på zooplus och isf köper den ikväll :D

http://www.zooplus.se/feedback/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hamsterburar/hamsterburar_metall/279183

Annons:
[Trollbjörken]
11/29/15, 10:10 PM
#1

en sån följde med min omplacering när jag köpte han, buren är mycket större än man tror! bra Bur men jag personligen gillar inte gallerburar så jag sålde den, men stora bra luckor och bra gallermellanrum. Har man en gallerbitare så blir det dock inte bra med  någon gallerbur

[Trollbjörken]
11/29/15, 10:12 PM
#2

sen är hjulet alldeles för litet för en guldis så det bör man byta ut

Majaa12
11/29/15, 10:15 PM
#3

Nej, gallerbur är inte bra till någon hamster. Dom flesta hamstrar jag har sett som bor i gallerbur gnager. Buren är ju rätt hög också vilket kan bli farligt om hamstern klättrar på kanterna/ i taket och råkar tappa taget, då kan den skada sig mycket om man har otur. 

Finns många, mycket bättre burar, till ett mycket bättre pris dessutom. 👍

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

LeeKnow
11/29/15, 10:16 PM
#4

#1 Ja den verkar väldigt stor! :)

Har aldrig haft min lillflicka i gallerbur, hos mig har hon bott i en samlalåda och  jag tror att uppfödaren hade henne och hennes syskon i en duna så har ingen aning om hon kommer bita.. gillar egentligen inte heller gallerburar men tycker den är såpass billig nu med tanke på storlek så kan inte låta bli att köpa den xD

Majaa12
11/29/15, 10:22 PM
#5

Jag tycker inte att du ska köpa den, han kommer antagligen börja gnaga och 750 kr är rätt mycket för en Bur man bara kan ha någon dag.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

LeeKnow
11/29/15, 10:25 PM
#6

#3 Du tycker alltså inte det är värt att köpa den och prova? :/ Hade hellre haft en duna fun (som iof har lite galler den med..) Bur men den är mindre och med rean så kostar den jag länkat  ändå lika mycket som den..

Har du några tips på andra burar?

Annons:
Cireea
11/29/15, 10:33 PM
#7

Jag skulle inte heller köpt denna Bur på grund av gallret.. kan så lätt hända olyckor! 

SAMLA 130, Akvarium eller större Duna-burar är vad jag föreslår som Bur. Det är det jag använder mig av här hemma utan bekymmer. 🤗


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Majaa12
11/29/15, 10:36 PM
#8

#6 Nej, det tycker jag inte. 

Det är mycket bättre med samla som hon har nu. Annars finns ju akvarium/terrarium att hitta billigt om dom t.ex  läcker vatten. Det finns alla möjliga olika storlekar. Dessutom kan hamstern inte gnaga eller klättra på kanterna. Jag köpte ett akvarium som var 100x60 cm för bra 150 kr för ett tag sen. 😉

En annan bra är Detolf vitrinskåp från Ikea, om du vill ha stort. Den är 164x37x43 cm och funkar jättebra som Bur om man lägger den ner på långsidan. På Ikea kostar det 499 kr men går att hitta billigare på blocket. 🙂

Detolf

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

LeeKnow
11/29/15, 10:38 PM
#9

Suck :P Jag som blev så glad för att jag fick chansen att köpa en Bur som är större än den jag har :P

Duna fun då? Det är ju galler på den med, brukar det gnagas på den också? :)

LeeKnow
11/29/15, 10:42 PM
#10

#8 Okay :)

Stort vill vi ha, men har inte plats för detolf.. :( dessutom tycker mamma redan nu att jag är knäpp som har en låda och inte en riktig Bur te'na så skulle nog aldrig få ha detolf även om jag hade plats. :P

Upp till toppen
Annons: