Annons:
Etikettkosthållning
Läst 1316 ggr
[Tilde]
2015-02-28 21:49

Vilket foder har du?

Vilket Foder ger du din/dina hamster/hamstrar? Alltså inte grönsaker och sånt utan torrfodret. 🙂 Varför har du just det?

Annons:
BlackandBlue
2015-02-28 22:01
#1

Jag blandar eget då jag inte hittat någon som är som jag vill. blandar man eget så han man hel kontroll på vad man har i :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Frosstis
2015-02-28 22:02
#2

När jag hade hamster så blandade jag eget :) Gillade inte färdigt Foder för antingen var det pellets, eller massa färgklumpar och frön jag inte hade nån aning om vad det var.

Fiona1234
2015-02-28 22:13
#3

Blandar eget 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[Tilde]
2015-02-28 22:29
#4

Ni som blandar eget, vad har ni i fodret då? :) Antar att ni använder något slags färdigt Foder och blandar eget med det? Eller?

Juliastrom
2015-03-01 13:18
#5

Jag har Complete, som jag hade till mina chinchillor förrut och dem trivdes jättebra med det och var i bra hull så därför håller jag mig till det =)

Frosstis
2015-03-01 15:15
#6

Hade axa grynblandning som bas i hade i massa olika grejer frön osv

Annons:
Tipsi3
2015-03-03 07:46
#7

Jag blandar eget, och använder mig av dessa ingredienser:

  • Hamster muesli & Co (ett färdigblandat foder)

  • Fågelfrö-blandning storparakiter

  • Hundmat, Purina Puppy Pro Plan

  • Axa grynblandning

  • Lite havrefras

Det funkar bra och går hem hos mina pluttar 🙂

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

annlen68
2015-03-03 08:52
#8

Vi har Complete hamster & gerbil, samt ska nu även prova Brit animals hamster :)  Ger även fröblandning ibland som vi köper i lösvikt :)

[Tilde]
2015-03-03 09:25
#9

Intressant! :)

Själv använder jag tre foderblandningar som jag även blandar i lite annat i. Den första minns jag inte vad den heter men sen använder jag Supreme Harry Hamster och lite Supreme Science selective Hamster. 🙂 Fick nyligen hem de två så jag blandar försiktigt in det i Pixies mat. Hon är lite skeptisk men jag ska se idag om hon tagit några av dem. 😛

Fiona1234
2015-03-05 19:39
#10

Jag kör ett väldigt näringssäkert Foder med ganska mycket fett, då jag anser det behövs för de små :) Överlag innehåller det 2 sorters lösviktsfoder (hamsterblandning, hamsterlyx) där hamsterblandning innehåller alla nödvändiga fröer och hamsterlyxen innehåller mer fett och godare mat. Sedan så tillsätter jag Doggy hundfoder, Brit hamster, Hamster complete, pumpa frön, solrosfrön, solroskärnor, jordnötter och torkade maskrosblad :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

sabiina.
2015-03-09 15:20
#11

Jag har vanligt blandfoder som man kan köpa i en vanlig affär:))

Upp till toppen
Annons: